krotkie wyklady
wojtekstoltny


no tak... "za mało do nauki"
Kałasz, możesz się przecież nauczyć na kilka wejściówek do przodu
nie ma to jak nadgorliwość...
ale ja się nie nabijam, ja serio mówię
Dobra, starczy tego "nabijania się" z naszego Pana Moderatora.
Kałasz jest jaki jest a gdyby nie był taki jaki jest to już nie był by Kałasz.
Te krótkie wykłady brzmią zbyt mało dumnie

Niedobór biochemii ? Krejzi na pewno znalazłaby na to lekarstwo
A Pan moderator ma własne foty i nie omieszkał się nimi podzielić... Kwestią wyboru niestety podzielić się nie mogę, bo zostałbym okrzyknięty dyktatorem
Te krótkie wykłady brzmią zbyt mało dumnie

Na gmailu są piękne i boskie materiały z mikrobiologii dla ludzi o mniej wygórowanych wymaganiach niż Pan Moderator . Zdjęcia są jakości marnej, za co przepraszam. Miłej nauki
Specjalnie dla Ciebie Kałasz, podręczniki rekomendowane przez panią profesor:
1. "Mikrobiologia - krótkie wykłady" - Nicklin, Graeme-Cook, Paget, Killington.
2. "Mikrobiologia medyczna - krótkie wykłady"- Irving, Bosnell, Ala Aldeen
3. "Mikrobiologia - skrypt ćwiczeniowy"
4. "Wirusologia" - Coker, Oxford
5. "Mikrobiologia. Różnorodność, chorobotwórczość i środowisko" - Saylors, Whitt
6. "Brock Biology of Microorganisms"

Gorąco zachęcam do lektury, opisz swoje wrażenie po zapoznaniu się z tymi publikacjami (szczególnie ciekawi mnie ostatnia pozycja).

Za ewentualne błędy w tytułach i/lub nazwiskach autorów z góry przepraszam.
SPRZEDAM MATERIAŁY NA II ROK:

Posiadam następujące materiały:

BIOCHEMIA: wykłady, Brongoszewska, „Krótkie wykłady”, skrypt do cwiczeń laboratoryjnych
FIZJOLOGIA: giełdy( do wszystkich kół + egzamin), skrypt do cwiczeń oraz zeszyt ze wszystkimi zaliczonymi cwiczeniami
HISTOLOGIA: Sawicki, materiały na egzamin praktyczny, Sadler i Bartel oraz wykłady profesora
BIOSTATYSTYKA: książka oraz notatki zajęc
HISTORIA MEDYCYNY: giełdy, skrypt oraz książka profesora
PSYCHOLOGIA i SOCJOLOGIA: notatki
nie kupuje Harpera, Stryjer też niepotrzebny

wykłady plus Bańkowski ;)

ew krótkie wykłady, ale ja ich nie lubię np.
•Wykłady, giełdy, skrypty, opracowania.
•Książki: "Krótkie wykłady z biochemii", "Życie i smierć w łagrach sowieckich"+ streszczenie.

Cena do uzgodnienia,na pewno wyjdzie dużo taniej niż na ksero. Dorzucę gratis "Zarys biochemii w pytaniach i odpowiedziach", zdjęcia preparatów z histologii z opisami i moje notatki.

GG: 683323 tel: 607886805
krótkie za krótkie, harper pojebanany, stryer patrzy na biochemię z innej perspektywy niż Barcisław, wykłady zbyt nudne żeby na nie chodzić i notować, brongoszewska wpada w ręce dzień przed egzaminem. życie bardzo ciężkie jest.
sprzedam:
Lingua Latina ad usum pharmaciae(podr), 10zl
pytana do egz. z botaniki, 1 zl
skrypty do ćw z chemii organicznej(skr), 15zl
ćwiczenia z chemii leków, Zejc, Gorczyca(podr), 10zl
materiały do ćw. z chemii analitycznej (ksera od asystentów), zagadnienia do egz., skrypt z zadaniami do chemii analitycznej, 10 zł.
rośliny do zielnika 8szt., 8 zł,
Receptura Apteczna, R Jachowicz(podr), 18zl
Przewodnik do ćw. z biochemii (skr)M.Warwas, 8zl.
Biochemia, krótkie wykłady(podr)2004, 15zl
immunologia-testy egz. 3zl
Próbki surowców na farmakognozję, 5zl
Panorama2-podr do j.franc, 12zl
Najnowsze(2006) materiały z farmakologii-notatki asystentów-druk, 25 zł
Farmakologia -testy zielone- z odpowiedziami, 15 zl
farmakologia ogólna+ farmakokinetyka, druk, 15 zl
ćwiczenia z patofizjologii, notatki druk. 18zł.

kontakt tel: 505710002. mail:
Jeśli chcesz się trochę dowiedzieć o TYCH sprawach, to polecam, wydaną w serii "Krótkie wykłady". "Fizjologia sportu" (K. Birch, K. George, D. MacLaren). Myślę, że zakres tematyczny zbliżony, napisana jest językiem dość przystępnym, choć nie ukrywam, że gdyby nie styczność z podobnymi zagadnieniami podczas studiów lat temu kilkanaście, to miałbym problemy. Cena okładkowa - 39.90. Egzemplarz "podchoinkowy" dla dziewczyny zamówiłem w zwykłej księgarni, gdzie facet powiedział, że za 2 dni będzie i była. Zatem, jeśli się zdecydujesz, to dowiedz się w swojej okolicy, bo może się okazać, ze zakup internetowy nie będzie opłacalny.
Więcej o książce:



Jeśli chcesz się trochę dowiedzieć o TYCH sprawach, to polecam, wydaną w serii "Krótkie wykłady". "Fizjologia sportu" (K. Birch, K. George, D. MacLaren). Myślę, że zakres tematyczny zbliżony, napisana jest językiem dość przystępnym, choć nie ukrywam, że gdyby nie styczność z podobnymi zagadnieniami podczas studiów lat temu kilkanaście, to miałbym problemy. Cena okładkowa - 39.90. Egzemplarz "podchoinkowy" dla dziewczyny zamówiłem w zwykłej księgarni, gdzie facet powiedział, że za 2 dni będzie i była. Zatem, jeśli się zdecydujesz, to dowiedz się w swojej okolicy, bo może się okazać, ze zakup internetowy nie będzie opłacalny.
Więcej o książce:



Cześć - nazywam się Magda - jestem z Łodzi , prowadzę tu Klub Kangura - ogólnie rzecz biorąc dla Rodziców (ciekawych zapraszam na stronę http:www.klubkangura.lodz.prv.pl) w ramach spotkań organizuję krótkie wykłady czy warsztaty na tematy bliskie Rodzicom. To tak tytułem wstępu
A do rzeczy-
poszukuję osoby lub osób, które mogłyby poprowadzić krótki kursik (1.5-2 godziny) nt pierwszej pomocy przy niemowlęciu i małym dziecku - tzn. jak sobie radzić w sytuacjach gdy dziecko nam coś połknie czy się dławi, czy się oparzy itp.. Jak opatrzyć skaleczenie, zabezpieczyć krwawiącą ranę do przyjazdu sił fachowych itp. To zagadnienie jest szczególnie ważne dla Rodziców niemowlaczków i maluchów, dlatego chciałabym takie spotkanie tematyczne zorganizować i zależy mi na osobie która ma doświadczenie w pracy z dziećmi..
Jeśli nie zgłosi się nikt to może przynajmniej pokierujecie mnie gdzie dzwonić w Łodzi i szukać?
Z góry bardzo pięknie dziękuję i pozdrawiam,
Magda Spychalska
PS> jeśli się zamieściłam z pytaniem w nieodpowiednim miejscu - przepraszam
Sekcja PJM przy Studenckim Kole Naukowym Językoznawców na Uniwersytecie Wrocławskim
w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Nauki
przygotowała blok
"Odcienie Świata Ciszy".
-- 20 września g.9:00 - 20:00 (sobota)
-- Instytut Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, pl. Nankiera 15

W czasie całodniowej imprezy odbędą się krótkie wykłady, dyskusje i warsztaty, oczywiście dotyczące Głuchych, PJM i ogólnie sytuacji Głuchych.
Jest zatem okazja łyknąć wiedzy na temat PJM i Kultury Głuchych w przyswajalnych pigułkach.
Wszystkie bloki będą wykładane w PJM
(prelegentami są głównie studenci i lektorzy Głusi!)
i tłumaczone na język polski.
Imprezie towarzyszyć będzie wystawa Gluchych artystów.
Każdy kto może, lub kto będzie w pobliżu Wrocławia niech przyjeżdża, zapraszamy serdecznie .

Oto nasz program w skrócie:
9:00-9:15 Niespodzianka :)
9:15-9:25 Uroczyste otwarcie
9:30-10:10 PJM – mity i fakty
10:15-10:45 Historia Głuchych i języków migowych
10:50-11:20 Tożsamość Głuchych
11:25-11:55 Związane ręce - o statusie PJM i tłumaczeniach w Polsce
12:00-12:45 Warsztaty "Zrób to sam", a w tym do wyboru:
-- Bobomigi
-- Savoir Vivre
-- Podstawowe znaki PJM
-- PJM a SJM - czyli Polski Język Migowy a system językowo-migowy(migany)

12:45-13:45 PRZERWA
13:45-13:55 Pantomima- "Muzyka bez głosu"
14:00-15:00 Humor i poezja Głuchych
15:00-16:30 Tajemnice PJM - etymologia i duch PJM
16:30-17:00 Kontakty międzykulturowe Głuchych
17:00-17:50 Wyrzuć to z siebie! - świadectwa dyskryminacji
18:00-18:15 Pantomima „Restauracja”
18.15 Zakończenie spotkania – otwarcie dyskusji
ok. 18.15 - 20.... Blok filmowy, a w tym:
- Eksplozja Ciszy - rzecz o Głuchych Powstańcach Warszawskich
- Głusi na ekranie - film produkcji francuskiej o Głuchych aktorach i ich twórczości kulturowej i kulturalnej

Dodatkowe informacje, opisy do podanych bloków znajdziecie na stronie:

Na tej stronie znaleźć można opis wszystkich tematów.
Zapraszamy jeszcze raz i do zobaczenia - PRZYBYWAJCIE

PS.
W ramach Festiwalu trzy bloki wykładowe odbędą się również we wtorek, 23-ego września.
Informacje - również pod wskazanym linkiem.
Wreszcie mogę to oficjalnie ogłosić.

Dnia 17 maja br. w Bydgoszczy, w Młodzieżowym Domu Kultury nr 4 na ulicy Dworcowej 82, odbędzie się konwent tolkienowski. Organizatorem jest Koło Miłośników Tolkiena działające przy Gimnazjum im. Jana Pawła II w Łochowie.

Początek planowany jest na godzinę 11. W programie przewidziane są krótkie wykłady osób znanych w fandomie tolkienowskim (nazwiska wyjawione zostaną później, na razie to słodka tajemnica organizatorów, chyba że osoby same się ujawnią ), finał ponadpowiatowego konkursu wiedzy o WP i rozdanie nagród w konkursie literackim na tym samym szczeblu oraz wspólna dyskusja na temat fenomenu Tolkiena po latach.

W miarę jak będą pojawiały się kolejne szczegóły, będę je tutaj zamieszczała.

Serdecznie wszystkich zainteresowanych zapraszam. W razie co, to od dworca PKP do MDK nr 4 jest jakieś dziesięć minut drogi i mogę osobiście wszystkich odebrać, jak wcześniej zgłoszą taką wolę.

Równolegle w tym samym miejscu będzie też konwent Star Warsów, szczegółów tego jednakże nie znam.
Wystarczy śledzić ogłoszenia w A1 w gablotkach. W zasadzie mogę w każdej chwili wygłosić krótkie wykłady z Linuksa dla naszego roku. Sądzę, że kilkunastu osobom by się to przydało. Spróbuję coś takiego zorganizować. Byliby chętni na kurs ~4 wykładów o podstawach zarządzania Linuksem?

W końcówce marca planuję install-party pod patronatem PWr

Przeczytałam - polecam. Książki Hawkinga zawierające głównie krótkie wykłady, zawsze są okraszone sporą dozą humoru i potrafią zafascynować każdego. Np. ta http://merlin.pl/Jeszcze-krotsza-historia-czasu_Stephen-W-Hawking-Leonard-Mlodinow/browse/product/1,497540.html
też jest super.

a co to takiego???
'Znakomicie i zwięźle oraz w przystępny sposób streszcza całą dotychczasową wiedzę naukową o wszechświecie'..na 158stronach??? to chyba zarty są..
Przeczytałam - polecam. Książki Hawkinga zawierające głównie krótkie wykłady, zawsze są okraszone sporą dozą humoru i potrafią zafascynować każdego. Np. ta http://merlin.pl/Jeszcze-krotsza-historia-czasu_Stephen-W-Hawking-Leonard-Mlodinow/browse/product/1,497540.html
też jest super.
Przeczytałam - polecam. Książki Hawkinga zawierające głównie krótkie wykłady, zawsze są okraszone sporą dozą humoru i potrafią zafascynować każdego. Np. ta http://merlin.pl/Jeszcze-krotsza-historia-czasu_Stephen-W-Hawking-Leonard-Mlodinow/browse/product/1,497540.html
też jest super.
Witam serdecznie,

Chciałam Was zaprosić na Festiwal Psychoterapii, który odbędzie się na Wydziale Psychologii i Pedagogiki UŚ w Katowicach w dniach 26-28 listopada

zapraszam na gdzie systematycznie pojawią się wszystkie informacje

Elementem Festiwalu będą DARMOWE WARSZTATY prowadzone przez naszych gości z kraju i z zagranicy.

Przedstawiam tu ich opis, zapisy przyjmowane są na mail:

"Różnorakie techniki arteterapeutyczne w pracy w klientem indywidualnym” - tutaj chyba temat mówi sam za siebie, ale szczerze mogę go polecić, bo prowadząca jest rewelacyjna - co prawda z Niemiec, ale bariera językowa nie zaistnieje, bo będzie obecny tłumacz

w tym samym czasie, odbywać się będzie warsztat, którego dokładny temat nie jest jeszcze znany, ale na pewno będzie dotyczył pracy z osobami uzależnionymi i poprowadzi go specjalista w tej dziedzinie, którego ponownie mogę z czystym sumieniem polecić, bo znam go osobiście

„ Śmierć Jana Chrzciciela – Biblia jako zwierciadło“ - to będzie warsztat dotyczący hagioterapii (terapia wykorzystująca teksty biblijne) - część z Was pewnie zna przypowieść o śmierci Jana Chrzciciela, jednak ten warsztat pozwoli Wam spojrzeć na nią zupełnie z innej perspektywny - pewnie będzie sporo o odpowiedzialności, poczuciu winy i moralności - pewnie jestem tendencyjna, ale prowadzący są profesjonalistami z kilkunastoletnim stażem i mogę absolutnie szczerze ich polecić - i tym razem, nie będzie bariery językowej, znów będzie obecny tłumacz

„Korzystanie z pustki, czyli praca w psychoterapii bez założeń" - trudno mi tu opisywać ten warsztat, gdyż przecież dotyczy "pracy bez założeń" - ale napiszę tylko krótko, że raczej będzie w konwencji Gestalt, z pewnymi nowatorskimi elementami

"Metoda Emila Jaques-Dalcroze'a - możliwości jej wykorzystania w nauczaniu, profilaktyce i terapii” warsztat dotyczący znanej metody w muzykoterapii

„Tańczę, więc jestem. Spotkanie z choreoterapią” - temat mówi sam za siebie

"Za pan brat z Piotrusiem Panem, czyli pracujemy metaforą” - ten warsztat będzie spotkaniem edukacyjno-praktycznym dotyczącym pracy z metaforą w terapii

„Barwy Gestaltu” - ponownie, temat mówi sam za siebie, mogę tylko dodać, że tym razem mowa będzie o Gestalcie tradycyjnym

„Analiza problemów psychologicznych w pracy z pacjentami w ujęciu psychodynamicznym.” - ten warsztat jest skierowany do osób, które już mają doświadczenie w pracy z klientem/pacjentem i będzie swoistym rodzajem superwizji

Mam nadzieję, że warsztaty się Wam spodobają
dodam jeszcze tylko, że w środę 26 listopada warsztat z hagioterapii poprzedzi wykład minimalnie wprowadzający w tą tematykę; w czwartek zarówno Andrzej Szulc, jak i Barbara Bernacka wygłoszą przed swoimi warsztatami krótkie wykłady dotyczące tematyki warsztatów - zatem tych, którzy pragną pogłębić lub uzyskać szerszą wiedzę, serdecznie zapraszam i na wykłady i na warsztaty
Niżej krótkie podsumowanie wydarzeń ostatniego miesiące i kilka uwag o tym, jak w tej chwili funkcjonujemy. Jeżeli ktoś pamięta jeszcze coś ważnego, co należy zakomunikować, to niech dopisze poniżej.

Zmieniła się dyrekcja Collegium Europaeum Gnesnense. MISH będzie dalej kierowany przez Profesora Mikołajczaka, ale przenosi się do Poznania - czyli nie będziemy już podlegać pod dziekanat CEG..
Na razie wszystko jest trochę "płynne"…

Sprawy studenckie

-Nie podlegamy już pod dział spraw studenckich CEG. Od 1 marca opiekuje się nami pani OLGA RAMUCKA. Na sprawy MISHowe ma poświęcać pół etatu. Ale z tego co wiem w chwili bieżącej dopiero uczy się obsługi MISH, może po świętach uda się urządzić z nią spotkanie. Ma mieć dyżury w HCP.
- Podobno częściowo-przejściowo mamy być powiązani z Wydziałem Filologii Polskiej i Klasycznej
- W razie szczególnych problemów najlepiej kontaktować się bezpośrednio z Profesorem Mikołajczakiem.
A tak swoją drogą pd nowego semestru Profesor ma mieć stałe dyżury w HCP.
- Funkcjonują stare indeksy i karty
- Opiekunowie poszczególnych roczników do końca roku akademickiego pozostają ci sami, potem mogą zajść pewne zmiany.

Kończenie studiów
Rozliczanie z minimum będzie przebiegać w ramach administracji MISH. A potem dokumenty wędrują na wydział i tam są zatwierdzane (lub nie)
Licencjat - jeśli kierunek jest trzyletni, to trzeba pisać licencjat (nawet jeżeli chce się studiować dalej), za to być może nie będzie trzeba przechodzić rekrutacji na SUM. Ale to wszystko prawdopodobnie rozstrzygnie się ostatecznie na Radzie MISH

Minima programowe
Obowiązuje nas to minimum, które funkcjonowało, gdy zaczynaliśmy studia. Jest pewna kontrowersja dotycząca polonistyki:
- wykłady kursowe dla studiów pięcioletnich,
- czy przedmioty z minimum należy realizować na tych latach, do których są one przypisane.
Wyjaśnienia ma przynieść spotkanie Rady Naukowej MISH

Wyjazdy
- Niegdysiejszy Erasmus - Procedura w zasadzie bez zmian. Starać się na swoim wydziale
- Most – tu można albo przez wydział albo przez MISH


Stypendia
Najbliższą ratę prawdopodobnie jeszcze zapłaci Gniezno, potem przechodzi to do Poznania. Ma zostać stworzony MISHowa komisja stypendialna (jest już zresztą studencki delegat do niej)

Status MISH
- Obecna relacja MISH z Uniwersytetem jest niejasna i skomplikowana. Sytuacje MISHu normuje uchwała Senatu z 2003roku (kórej nie ma na str BIP UAM). Sytuacja jeszcze się zmienić może bo będzie trzeba zmienić tę uchwałę z 2003 roku bo jest nieaktualna.
- Krążą sprzeczne wersje co do tego pod którego rektora podpadamy (czy prorektor ds. studenckich czy też ds. nauczania).
- Docelowo ma zostać utworzone Collegium MISH
- Dobra wiadomość. Rektor UAM przeznaczył pewną sumę pieniędzy na MISH, a za jakiś czas może przeznaczy kolejną. Czyli nie pomrzemy z głodu.

Przyszłoroczna rekrutacja na MISH
To też kwestia, która ma być rozstrzygnięta na Radzie Naukowej

Samorząd MISH
zob.

Promocja MISH
zob.


A jako epilog nasze nowe motto:
„My ciągle uprawiamy partyzantkę”

-----
Ze względu na chybotliwy status ontologiczny MISH autorzy nie biorą odpowiedzialności za prawdziwość zamieszonych wyżej informacji:)
Co do dojazdu do CEG w poniedziałek przed południem mamy pewną propozycję:
Autobus o 10:25 odjeżdża z dworca PKS w Poznaniu i dojeżdża pod sam CEG
- bilet 9 zł (dla porównania pociąg osobowy 6,30, pośpieszny ok 11)
- 'zbiórka' o 10:15 pod punktem informacji ("przewodnik" - Marta Gąsowska, III rok MISH, wysoka; krótkie włosy, okulary).

Poniżej wstępny plan obozu (zastrzegamy, że szcegóły jeszcze mogą ulec zmianie)

OBÓZ INTEGRACYJNY STUDENTÓW MISH UAM i UMK – Gniezno 24-27 września 2007

Poniedziałek - 24.09
10.00-14.00 Przyjazd uczestników, rejestracja, zakwaterowanie
10.00-14.00 Projekcja filmów krótkometrażowych, animacji oraz kabaretów
14.00-15.00 Obiad
15.30-17.30 Warsztaty integracyjne
18.00-18.45 Wykład prof. Aleksandra Mikołajczaka
19.00-20.00 MISH, – czyli z czym to się je? – Wprowadzenie w tajniki Studiów Międzykierunkowych
20.30… Grill, recital piosenek J. Karczmarskiego

Wtorek - 25.09
9.00 – 10.00 Śniadanie
10.30–13.30 Zwiedzanie Gniezna
Muzeum Archidiecezjalne (prezentacja średniowiecznych manuskryptów)
Spotkanie w ratuszu z prezydentem Gniezna.
Wystawa otwarta w Muzeum Powstania Państwa Polskiego.
14.00-15.00 Obiad
15.30-17.00 Wykład prof. Mirosława Żelaznego
17.00-19.00 Czas wolny.
Dostępna będzie sala multimedialna (film)
Dostępne będą rozmaite gry planszowe.
Dla chętnych profesjonalny trener dr A. Repeko poprowadzi prezentację idei i podstaw kung-fu.
19.00… Koncert muzyki bretońskiej połączony z nauką ludowych tańców.

Środa - 26.09
9.00 – 10.00 Śniadanie
10.30–12.30 Cz I : prezentacja CEG z jego rozmaitymi projektami: szkoły letnie, objazdy naukowe.
Cz. II : Stypendia krajowe i zagraniczne.

12.30-14.30 Czas wolny.
Możliwość rozegrania meczu w piłkę nożną.
14.30-15.30 Obiad
16.00 – 18.00 Wykłady zaproszonych gości
18.00-... Bankiet – pożegnanie absolwentów MISH UAM, przywitanie pierwszego roku poznańskiego i toruńskiego MISH

Czwartek - 27.09
9.00-10.00 Śniadanie
10.00-11.00 Debata oksfordzka na wybrany przez uczestników temat.
ok.12 zakończenie
do 15.00 Możliwość poczekania w CEG.

I tu w kontekście pytanie, gdyż nie bardzo wiem jak interpretować jeden z punktów w Zasadach Studiowania - "Na studiach I stopnia wymagana jest udokumentowana znajomość języka obcego na poziomie co najmniej B2." Czy to jest wymaganie na wejście, czy w toku studiów należy osiągnąć ten poziom?

Aha, o tym zapomniałam.
To jest wymagane w toku studiów. Generalnie przez pierwsze trzy lata masz czas, żeby zaliczyć dwa lektoraty (to znaczy naukę dwóch języków obcych). Jeśli dobrze pamiętam, jeden język ma być realizowany przez 4 semestry, a drugi przez 2, czyli, powiedzmy, przez pierwsze dwa lata angielski, a przez trzeci rok niemiecki. (Czy dobrze mówię, Ewercie?)

P.S. A ten poziom B2 to taka norma europejska, pod którym zdefiniowane są konkretne umiejetności. Oto, co znalazłam na ten temat:

Poziom B2

Słucham i rozumiem:
Rozumiem stosunkowo długie wypowiedzi i wykłady, a nawet potrafię śledzić złożony wywód, jeśli dotyczy tematu, który nie jest mi obcy. Potrafię zrozumieć dziennik oraz większość programów telewizyjnych dotyczących aktualnych tematów. Potrafię zrozumieć większość filmów, sztuk teatralnych i spektakli, jeśli język jest standardowy.

Czytam i rozumiem:
Potrafię zrozumieć artykuły i teksty opisujące problematykę współczesną, których autorzy przyjmują konkretną postawę lub szczególny punkt widzenia. Potrafię zrozumieć współczesny tekst literacki napisany prozą.

Rozmawiam:
Potrafię porozumieć się w miarę swobodnie i spontanicznie w taki sposób, że interakcje z rdzennym użytkownikiem języka stają się naturalne. Potrafię uczestniczyć czynnie w rozmowie na tematy codzienne, przedstawiać swoje poglądy i ich bronić, a także przekazywać opinię innych na dany temat.

Mówię:
Potrafię wypowiadać się jasno i szczegółowo na wiele tematów dotyczących moich zainteresowań, potrafię przedstawić swój pogląd na aktualny lub abstrakcyjny temat lub wyjaśnić korzyści i niedogodności różnych rozwiązań, przekazać wątpliwości, udzielić porady.

Piszę:
Potrafię napisać teksty jasne i szczegółowe na wiele tematów związanych z moimi zainteresowaniami. Potrafię napisać esej lub sprawozdanie przekazując informację lub przedstawiając mój pogląd za lub przeciw wyrażonej opinii. Potrafię napisać listy, które przekażą znaczenie, jakie osobiście przypisuję danym wydarzeniom i doświadczeniom. Potrafię zredagować szczegółowy życiorys i obszerniejszy list motywacyjny. Potrafię prowadzić urzędową korespondencję.

Główne zadania i cele komunikacyjne:
przekazywanie słów innych osób, wiadomości, informacji ze środków masowego przekazu,
przedstawianie okoliczności towarzyszących wydarzeniu w przeszłości i teraźniejszości: (cele, skutki, przyczyny),
wyrażanie buntu, wątpliwości, niewiary, zmartwienia, wyrzutów sumienia, rezygnacji i pogodzenia się, aprobaty, nadziei,
zmienianie tematu, przerywanie czyjejś wypowiedzi, włączanie się do dyskusji, podtrzymywanie dyskusji,
krótkie komentowanie aktualnych wydarzeń politycznych



Przy czym tu uwaga na marginesie:

nikt nie sprawdzi, czy po tych trzech latach naprawdę na takim poziomie znasz język. Zweryfikuje to tylko pan/pani, do której/którego będziesz chodził na zajęcia zanim da Ci zaliczenie do indeksu. Ale wszyscy studenci wiedzą, że na uniwersytecie nauka języków (o ile nie jest filologią) to zazwyczaj (zaznaczam: zazwyczaj) groteska.
No i oczywiście potem samo życie zweryfikuje, na ile się naprawdę nauczyłeś języka.
A więc tym przepisem z Zasad Studiowania nie należy się za bardzo stresować.

I tu w kontekście pytanie, gdyż nie bardzo wiem jak interpretować jeden z punktów w Zasadach Studiowania - "Na studiach I stopnia wymagana jest udokumentowana znajomość języka obcego na poziomie co najmniej B2." Czy to jest wymaganie na wejście, czy w toku studiów należy osiągnąć ten poziom?

Aha, o tym zapomniałam.
To jest wymagane w toku studiów. Generalnie przez pierwsze trzy lata masz czas, żeby zaliczyć dwa lektoraty (to znaczy naukę dwóch języków obcych). Jeśli dobrze pamiętam, jeden język ma być realizowany przez 4 semestry, a drugi przez 2, czyli, powiedzmy, przez pierwsze dwa lata angielski, a przez trzeci rok niemiecki. (Czy dobrze mówię, Ewercie?)

P.S. A ten poziom B2 to taka norma europejska, pod którym zdefiniowane są konkretne umiejetności. Oto, co znalazłam na ten temat:

Poziom B2

Słucham i rozumiem:
Rozumiem stosunkowo długie wypowiedzi i wykłady, a nawet potrafię śledzić złożony wywód, jeśli dotyczy tematu, który nie jest mi obcy. Potrafię zrozumieć dziennik oraz większość programów telewizyjnych dotyczących aktualnych tematów. Potrafię zrozumieć większość filmów, sztuk teatralnych i spektakli, jeśli język jest standardowy.

Czytam i rozumiem:
Potrafię zrozumieć artykuły i teksty opisujące problematykę współczesną, których autorzy przyjmują konkretną postawę lub szczególny punkt widzenia. Potrafię zrozumieć współczesny tekst literacki napisany prozą.

Rozmawiam:
Potrafię porozumieć się w miarę swobodnie i spontanicznie w taki sposób, że interakcje z rdzennym użytkownikiem języka stają się naturalne. Potrafię uczestniczyć czynnie w rozmowie na tematy codzienne, przedstawiać swoje poglądy i ich bronić, a także przekazywać opinię innych na dany temat.

Mówię:
Potrafię wypowiadać się jasno i szczegółowo na wiele tematów dotyczących moich zainteresowań, potrafię przedstawić swój pogląd na aktualny lub abstrakcyjny temat lub wyjaśnić korzyści i niedogodności różnych rozwiązań, przekazać wątpliwości, udzielić porady.

Piszę:
Potrafię napisać teksty jasne i szczegółowe na wiele tematów związanych z moimi zainteresowaniami. Potrafię napisać esej lub sprawozdanie przekazując informację lub przedstawiając mój pogląd za lub przeciw wyrażonej opinii. Potrafię napisać listy, które przekażą znaczenie, jakie osobiście przypisuję danym wydarzeniom i doświadczeniom. Potrafię zredagować szczegółowy życiorys i obszerniejszy list motywacyjny. Potrafię prowadzić urzędową korespondencję.

Główne zadania i cele komunikacyjne:
przekazywanie słów innych osób, wiadomości, informacji ze środków masowego przekazu,
przedstawianie okoliczności towarzyszących wydarzeniu w przeszłości i teraźniejszości: (cele, skutki, przyczyny),
wyrażanie buntu, wątpliwości, niewiary, zmartwienia, wyrzutów sumienia, rezygnacji i pogodzenia się, aprobaty, nadziei,
zmienianie tematu, przerywanie czyjejś wypowiedzi, włączanie się do dyskusji, podtrzymywanie dyskusji,
krótkie komentowanie aktualnych wydarzeń politycznych



Przy czym tu uwaga na marginesie:

nikt nie sprawdzi, czy po tych trzech latach naprawdę na takim poziomie znasz język. Zweryfikuje to tylko pan/pani, do której/którego będziesz chodził na zajęcia zanim da Ci zaliczenie do indeksu. Ale wszyscy studenci wiedzą, że na uniwersytecie nauka języków (o ile nie jest filologią) to zazwyczaj (zaznaczam: zazwyczaj) groteska.
No i oczywiście potem samo życie zweryfikuje, na ile się naprawdę nauczyłeś języka.
A więc tym przepisem z Zasad Studiowania nie należy się za bardzo stresować.
jestem z drugiej klasy i nieoficjalnie awansowałem na centralkę
realnie patrząc,myślę,ze sukcesem byłby awans do finałowej 40,ale już nieraz młodsi sprawiali niespodzianki
dlatego też,aby zamienić słowa w czyn ostro biorę się za przygotowania - podstawa krótkie wykłady i Danowski,poza tym na bieżąco rozszerzam materiał lekcyjny - zobaczymy co z tego wyjdzie
Danowski i testy Persony, testy z OB, Kompendium Świata Ksiązki, Krótkie Wykłady, Szwejkowscy itd, ogólnie z każdego działu starałam się coś znaleźć fajnego do poczytania... Ale podręczniki przede wszystkim. Dopiero potem- jeśli jest z jakims działem problem- dodatkowe publikacje na dany temat ;] Trzeba mieć świadomość czego się nie wie i szturmowac na to
Sama widzę ile mam jeszcze braków i ile wciąż pracy przede mną (nowe ksiażki dzisiaj przyszły kurierem;))- zamiast zabrać się za inne przedmioty maturalne to jakoś nie mogę odpuścić bio.
Po pierwsze - źle przepisałaś treść tego zadania - rozwiązuje, rozwiązuje i dziwie się dlaczego wyniki nie ten :p - u samicy ma być nie AB/ab tylko Ab/aB
I teraz wszystko się zgadza

Jeżeli nie mialaś na matematyce rachunku prawdopodobieństwa ( ja też jeszcze nie miałam ) to może ci być troche ciężko rozwiązać to zadanie Polecam Krótkie Wykłady z Genetyki - tam jest osobny rodział poświęcony temu zagadnieniu.

Wyglada to tak: musisz się zastanowić jakie jest prawdopodobieństwo w każdym przypadku że allel niezmutowany trafi do potomka:
- Ab/aB -> te geny jak podano w zadaniu są sprzężone - crossing over zachodzi w 20% przypadków - żeby do gamety trafiły dwa alle niezmutowane - MUSI zajsc crossing over. Prawdopodobieństwo że zajdzie (patrz wyżej) wynosi 0,2. Teraz musisz wziaźć jeszcze pod uwage to że prawdopodobieństwo że dany chromosom potomny znajdzie w gamecie wynosi 50% - 0,5 (prawo niezależnego rozchodzenia się gamet) By o trzymać prawdopodobieństwo dla całego genu musisz te dwie wartości pomnożyć -> 0,2 x 0,5 -> 0,1
-c/C d/D e/E ->te geny nie są sprzeżone - w przypadku każdego z tych genów prawdopodobieństwo trafienia niezmutowanego allelu do gamety wynosi 0,5 a że jest ich aż 3 mnożysz 0,5x0,5x0,5 -> 0,125
-AB/AB D/D C/C E/E -> tu allele zmutowane wogole nie występują - czy prawdopodobienstwo ze do gamety nie trafi alle zmutowany wynosi 100% czyli 1

Jako że są to zdarzenia nie zalezene mnożysz wszystkie trzy wyniki -> 0,1X0,125X1 -> 0,0125 = 1/80
Przepraszam że tak dlugi post :p Mam nadzieje ze pomogłam
bardzo dobra jest "Biologia zwierząt" z serii krótkie wykłady PWN. Świetna i godna polecenia książka
A ja ostatnio znalazłam dosyć fajną książke:)
"EKOLOGIA Krótkie wykłady" Aulay Mackenzie, Andy S. Ball, Sonia R. Virdee

Wszystko jest kwestia gustu, ale książka jest bardzo fajna, łatwo się ja czyta, bo cały zakres wiedzy jest przedstawiony w postaci kilkustronicowych wykładów. Mimo, że jest czarno-biała ma mnóstwo rysunków i wykresów. Polecam ją szczególnie tym, którzy ekologią interesują się dla hobby:)
Podobno warto... też przygotowuję się teraz do olimpiady ekologicznej i moja nauczycielka mi poleciła obserwowanie takich rzeczy, a ona ma praktycznie co roku olimpijczyków, więc podejrzewam że wie co mówi. Odnośnie książki to Ekologia Gutowskiej jest dobra ale niezbyt obszerna, bardziej bym polecał Ekologie z serii "krótkie wykłady" PWN.
Krótkie wykłady Biochemia Hames i Hooper
Książka jest dość dobra i bardzo treściwa.
Inną fajną pozycją jest książka: Ilustrowany Przewodnik Biochemia niemieckich autorów: Koolman i Rohm.
Jest w niej dużo kolorowych schematów w przeciwieństwie do książki "krótkie wykłady Biochemia", która również jest calkiem niezła.
Mam pytanie dotyczące bibliografii. jakie książki można w niej użyć jeżeli temat mojej pracy brzmi "Wpływ etylenu na wzrost i rozwój siewek...". mam już krótkie wykłady "biologia roślin" i "Fizjologię roślin" Lewaka i Kopcewicza
ja korzystam z operona na lekcji i wydaje mi się bardzo chaotyczny. w domu się ucze z pwn-u i bardzo sobie cenie ;] w lewinskim są bardzo czytelne obrazki,ale wszystkie mam zebrane w vademecum z operona. dobrze,że mi Kamil powiedziałeś o tym, że krótkie wykłady są beznadziejne, bo właśnie miałem w kilka zainwestować
krótkie wykłady z PWNu są beznadziejne - tego sie czytać nie da. Na Ii et. zdecydowanie DOKŁADNIE naucz się podręczników licealnych (ja polecam Operon + np. Danowski no i najważniejsze to testy sprzed lat)
ja też mam zamiar w wakacje się pouczyć, bo będąc w pierwszej, a po wakacjach w drugiej klasie nie zdążę się wszystkiego nauczyć i dokładnie przygotować. jak radzicie? lepiej się uczyć z podręczników lo (głównie myśle o pwn-ie i danowskim) czy wziąć się za krótkie wykłady pwn-u a podręczniki dokładnie przerobić później do powtórek?
To może ja myślałem o czymś innym, bo pamietam, że są krótkie wykłady z PWN i podobno je sobie ludzie chwalą, ale nieważne. A może dałoby się przenieść te kilka postów z komórek HeLa do tematu o starzeniu się komórek?
Dzięki, już rozumiem. Procesy starzenia to bardzo interesujący temat...
W "Biologii zwierząt" Krótkie wykłady Warszawa 1999, D9 "Teorie starzenia się" nie ma ani słowa o telomerach...
garnitur bez pleców XD męskie plecy też mogą być ładne ;PP
nie wiem jak to będzie u mnie, dzień wcześniej zakończenie roku (zaraz po na pizzę najprawdopodobniej - biała bluzka kaput, a wieczorem klasa sobie klub wynajęła - czyste myślenie kaput, ale olimpiady najlepiej idą po imprazach :>)...
na pewno spódnica, a jak długa to się zobaczy

nie uczę się... a nawet "krótkie wykłady kupiłam" ^___^ może na studia się przydadzą
a Ekologia z serii "krótkie wykłady"? ^^
Witam
mam do sprzedania skrypty Skawiny z anatomii :
-klatka piersiowa 10 zł

Fizjologia Człowieka - Mały Traczyk cena 25 zł
i krótkie wykłady z biochemii - cena 20 zł


prosze o kontakt pod numerem gg : 5046985
numerem kom : 502 285 052 - tylko tel.
lub e-mail :

pozdrawiam
1. Longstaff "Neurobiologia. Krótkie wykłady", Sadowski "Biologiczne mechanizmy zachowania sie ludzi i zwierząt" (dr Kędziorski)
2. miałam z dr Janowskim i nie mieliśmy żadnego podręcznika, a na egzamin u dr Pilch chyba uczyłam się tylko z wykładów, ew. z literatury, którą podała, ale nie pamiętam co
3. STRELAU t.2 (warto mieć, bo na 3cim semestrze też się przydaje) i pojedyncze rozdziały z innyc książek (u dr Zając)
4. miałam z dr Pawłowską i nie mieliśmy żadnych książek
5. Brzeziński "Metodologia badań psychologicznych" (dr Spendel)
Sprzedam tanio podręczniki niezbędne na I rok psychologii:

• Bogdan Sadowski „Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt”
• Władysław T. Traczyk „Fizjologia człowieka w zarysie”
• A. Longstaff „Krótkie wykłady. Neurobiologia”

• Józef Kozielecki „Koncepcje psychologiczne człowieka”
• T. Tomaszewski „Główne idee współczesnej psychologii”
• A.Wadeley, A.Birch, T.Malim „Wprowadzenie do psychologii”

Wszystkie książki w idealnym stanie 

Kontakt: gg: 3772079
tel: 501976315
Witam!
Mam do sprzedania wszystko to, co będzie konieczne zarówno na zajęcia jak i egzamin z biologicznych podstaw zachowania i neurobiologii.

PODRĘCZNIKI:
1. Doleżych B., Łaszczyca P. (red): Biologiczne podstawy rozwoju z elementami higieny szkolnej – zbindowane ksero
2. Longstaff A.: Krótkie wykłady. Neurobiologia.
3. Sadowski B. J.: Biologiczne mechanizmy zachowania -zbindowane ksero
4. Traczyk W. Fizjologia człowieka w zarysie (mały)
5. Villee C.A. – Biologia – zbindowane ksero

+ 2 TECZKI TESTÓW, OPRACOWANIA WŁASNE oraz WIĘKSZOŚC OPRACOWANYCH ZAGADNIENIEŃ NA EGZAMIN na płycie CD

Wszystkie podręczniki są w bardzo dobrym stanie. Cena do uzgodnienia, przy zakupie całości dużo taniej.
Numer kontaktowy gg 1549994, tel. 663786942
Hmm... Generalnie nie jest tak źle, jak mówią
Na biologiczne podstawy zachowania najlepszy jest chyba Traczyk (Anatomia i fizjologia w zarysie czy jakoś tak, tego jest kilka wydań różniących się trochę tytułem, ale polecam ten dla farmaceutów), "Krótkie wykłady z neurobiologii" Longstaffa (to w drugiej połowie semestru), "Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt" Sadowskiego. To chyba z tych ważniejszych.
Na filozofię podręcznika jako takiego nie było, głównie korzystaliśmy z Historii filozofii starożytnej Realego, ale tego są 4 tomy więc lepiej kserować po prostu na każde zajęcia.
Na kierunki rozwoju psychologii była spora lista lekturek, ale to się chyba trochę zmienia w poszczególnych latach. Wiem, że był na niej Fromm - "Mieć czy być" i Horney - "Neurotyczna osobowość naszych czasów". Na wprowadzenie nie chodziłam, więc nie wiem, co potrzebne.
No i jeszcze logika... U nas pan profesor wymagał, żeby każdy miał na ławce jego podręcznik (Marek Tokarz, Argumentacja, perswazja, manipulacja). Ponieważ w bibliotece jest kilka egzemplarzy, trzeba było kupić. Ale nie ma co się spieszyć, bo możecie mieć innego wykładowcę, a jak coś to obecny II rok pewnie z przyjemnością pozbędzie się tych cegiełek:)
Ale tak podsumowując to nie ma pośpiechu, w I semestrze najbardziej sen z powiek spędza biomedyka i to na nią warto pokombinować jakieś podręczniki, a z innych przedmiotów nie jest źle. Wszystkiego dowiecie się w październiku.
spotkanie:
Najbliższe spotknie koła seksuologicznego odbędzie się 29 marca o godzienie 16:00 w sali nr 5.
Będzie ono poświęcone transseksualizmowi i poprowadzi je Kasia Czaja.

[zaczerpnięte z maila od przewodniczącego - Wojtka M.]: "Serdecznie zapraszam wszystkich członków i sympatyków koła, a także pozostałe zainteresowane osoby, zarówno na wykłady, jak i na spotkanie." (o wykładach pisałam w dziale Ogłoszenia)

a teraz najświeższe info:
[zaczerpnięte z maila od przewodniczącego - Wojtka M.]:
"na poprzednim spotkaniu uchwaliliśmy wprowadzenie rygoru.
Tzn.: każdy członek koła, aby nadal nim być, lub nim zostać, będzie musiał co najmniej raz w roku przygotować spotkanie koła - czyli krótkie wystąpienie, np. referat i poprowadzić dyskusje. Temat oczywiście związany z seksuologią, ale w jej obrębie dowolny. Pomocą w przygotowaniu służy nasza biblioteczka oraz zaprzyjaźnieni pracownicy naukowi, od nas i z ŚAM.
Zajęcia można przygotować także w parach (tak będzie najlepiej ze względu na liczbę osób w kole i liczbę spotkań) lub
ewentualnie w trójkach.
Jeśli ktoś ma już jakiś pomysł, proszę dać znać. Chętnie pomogę w przygotowaniu.
Na koniec roku dokonamy rozliczeń. Kto nie będzie miał nic przygotowane, a ilość spotkań która się odbyła zostanie uznana
za wystarczająca, zeby mógł to dotychczas zrobić, będzie zmuszony opuścić nasze szeregi.
A warto w nich pozostać, bo planujemy przedsięwzięcia, jak choćby wykład i szkolenie z diagnozowania dorosłych ofiar
przemocy seksulanej, finansowane przez koło i tylko członkowie bedą mogli wziąć w nim udział.
Kto jednak zdecyduje się nie być aktywny będzie mógł oczywiście pozostać sympatykiem i pojawiać się na wykładach otwartych,
przez nas organizowanych.
Jeśli ktoś jest już zdecydowany czy zostaje i działa czy pozostaje jedynie sympatykiem lub w ogóle odchodzi, proszę o
informacje na ten temat.
Proponowane terminy spotkań na ten semestr:
29.03 g. 16 lub 28.03 g. 14
12.04 g. 16 lub 11.04 g. 14
26.04 g. 16 lub 25.04. g. 14
10.05 g. 16 lub 9.05. g. 14
24.05 g. 16 lub 23.05 g. 14
W lewej kolumnie są terminy środowe, w prawej wtorkowe. Proszę tych, co zamierzają pozostać członkami i chodzić na nasze
spotkania o określenie, które terminy bardziej Wam odpowiadają. Jeśli chętnych do prowadzenia spotkań będzie dużo możemy
się spotykać co tydzień - to zależy od Was. W grę wchodzą właśnie wtorek 14.00 i środa 16, zawsze w sali nr 5, czas trwania, zazwyczaj 1h - 1,5h."

to na razie tyle...
co do formy ustnego- wiadomości sprzed 2 lat, czyli ostatni ustny jaki był. wejście po 3 osoby, potem wymiana 1 za 1 ( 1 wychodzi 1 wchodzi), na końcu zostają 3 osoby i czekają na ostatniego- wszystko ze względu na uniknięcie późniejszych niedomówień, że prof. temu zadał takie, a temu inne, że ten miał lepiej, ten gorzej albo że prof. kogoś gnębił- są świadkowie jak coś;)
pytanie- od raZu po wejściu daje po 1 pytaniu i czas na przygotowanie, kartki i długopis własne, można robić notatki. pytania dość rozbudowane, ja dostałem np. status ministra, bywają o status Rady ministrów, kompetencje TK itd., gł. wykłady i jego rozdziały w podr. ale nie tylko. po odp. na to jedno dopytuje- często przerywa w trakcie, każe przejść do dalszej części wywodów, zadaje pytania dodatkowe itp. jeżeli ktoś się zaplącze- marny jego los, prof. się uczepi akurat tego błędu i będzie drążył akurat to, w czym delikwent się pomylił, a potrafi czasem oblać za głupotę, zależy od humoru i poziomu wcześniej zdających. potem, zależnie od odp. na I pytanie- daje drugie na twarz, albo bardzo krótkie, na upewnienie się, albo znów nieco szersze. i najważniejsze- strój OBOWIĄZKOWO pełna gala, przy mnie pojechał chłopaka który przyszedł w koszuli i dżinsach a potem dał mu pytanie o PKW i go oblał! opłaca się bywać na wykladach (ale to już musztarda po obiedzie;)) bo miałem wrażenie że pamiętał twarze i dawał trochę bardziej oczywiste pytania niż PKW
powodzenia;)
Zgodze sie z małą mi, za moich czasów kiedy egzamin był z prof Gniot-Szulzycka to zasadniczo wystarczały krótkie wykłady. U prof Kowalczyka to nie wiem jak jest
Warto jednak miec i Stryera i Krotkie wykłady, no i oczywiscie dobre notatki z wykładów
STRYER of course...... a jako uzupełnienie moga być krótkie wykłady z biochemii,


do ćwiczeń skrypt toruński i Kłyszejko-Stefanowicz ,aha pomocny jest też atlas ilustrowany PZWL (nie pamietam autora),generalnie trzeba sie nastawić na wybieranie informacji z różnych źródeł,cięzko wskazać jeden podręcznik pa
29 chętnych na obie specjalności! (10 na językoznawstwo, 19 na literaturoznawstwo).
Nazwisk niestety nie znam. Były dwie panie. Jedna - starsza, drobniutka, krótkie ciemne włosy (bardzo miła), druga - młodsza, jasne włosy za ramiona w kucyku i okulary. Był też młody pan, z którego twarzy uśmiech wcale nie znikał. Pocieszał nas przed i po wejściu

A tak z innej beczki to spojrzałem na spis przedmiotów i mam pytanko. Na czym polega przedmiot noszący dumną nazwę "Podstawowe zastosowania komputerów w językoznawstwie"? Pytam się, ponieważ zauważyłem, że można wybrać sobie semestr kiedy można to zaliczyć. Gdyby nie było to za bardzo obciążające to wolałbym od razu się tym zająć i mieć już z głowy. Z tego co jest napisane na stronach UMK to przedmiot ten jest jedynie na ZAL.

I jeszcze jedno. W wykazie przedmiotów były dwa wykłady monograficzne. Jeden językoznawczy i drugi zatytułowany INNE. Co to znaczy? Trzeba uczęszczać na oba? W legendzie jest info, że w ciągu 4 semestrów trzeba mieć 60 godzin językoznawczego, a o tym drugim ani słowa.


I TORUŃSKA MANIFA:


16.00 wiec pod Pomnikiem Mikołaja Kopernika
- krótkie wystąpienie / kwiaty i laurki dla kobiet

klub NRD (ul. Browarna 6):

19:00 Edyta Owsiany
Warsztaty i wykład na temat kuchni makrobiotycznej.
Wspólne gotowanie.
(czas trwania około trzech godzin)

Podczas gotowania wykłady:

20:00 wykład o prawach kobiet: Agnieszka Grzybek (Porozumienie Kobiet 8
marca, Zieloni 2004)
- Czy jest dla nas miejsce w IV RP?

21:15 Monika Weychert - Waluszko
- wykład: Sztuka feministyczna / Sztuka kobiet

21:45 Aktorzy teatrów toruńskich czytają fragmenty:
- Agnieszka Niezgoda: Jeanette Winterson "O sztuce"
- Piotr Dąbrowski: Eve Ensler "Monologi Waginy"

22:45 Samplują kobiety

Organizatorzy/organizatorki: Zieloni2004, Międzywydziałowe Studenckie Koło
Naukowe "Gender UMK, Kampania Przeciw Homofobii odział w Toruniu, Młodzi
Socjaliści i inni/inne.
Uch, właśnie zaczęłam się "uczyć" patologii na poniedziałek (tak na przyszłość: piszę w sobotę)... i czegos tak koszmarnego, bełkotliwego i patologicznego, jak Thor, to jeszcze nie czytałam, co skłoniło mnie do spontanicznego napisania tego posta. Czy nie ma jakiegokolwiek innego źródła wiedzy na ten przedmiot? Cokolwiek, jakiś podręcznik, sekretne kartki...?
Konturki wydają sie prawie fajne, chociaż pośmiać się można było czasami.
I niestety odnoszę wrażenie, że na top-liście niemożebnych książek królują te z trzeciego roku : /

Z fajnych, student friedly ksiażek, to miło wspominam łopatologiczne krótkie wykłady z biochemii dla upośledzonych umysłowo studentów...
Już to gdzieś pisałem - mcmurrego, rożne wydania, wszystkie tomy dostępne na polubudzie, można pożyczyć na cały rok (prolongując przez internet), znajdą się także w BJ oraz w bibliotece AP. Podobnie wiele innych książek, ale studenci farmy widocznie nie korzystają z innych bibliotek niż tej na medycznej, a warto poszperać!

A co do piątek - MysiuPysiu przecież nowoupieczeni jeszcze nie wiedzą co można olać a na czym się skupić (nie pojmują że jeśli się nie stara o zwolnienie takie kolokwia z nieorganicznej można po kolei oblewać - wszystko się w koncu zaliczy - chyba że trafi się na panią W., czy ćwiczenia odrobi; podobnie z biologii) więc nie chodzi tylko o te piątki A swoją drogą warto korzystać z róznych źródeł bo wtedy nauka jest ciekawsza/przyjemniejsza; jedno wyjaśnione jest lepiej w tym podręczniku, drugie w tamtym. I się xeruję^^ BTW rozwalają mnie te kampanie "ksero to zero" itp, wielka sprawa, PWN obniżyło cenę podręcznika z 80 do 75 i już nie opłaca się kserować, trzeba kupić!:D Albo seria "krótkie wykłady" - super cena, 39 zł, szaleństwo! a ksero 15zł
ale nie olewajcie tych kserówek z wykładów, drugie i trzecie kolokwium jest praktycznie tylko z tego, "Krótkie wykłady" mogą nie wystarczyć

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • piotrrucki.htw.pl

  • © wojtekstoltny design by e-nordstrom