kraina snow
wojtekstoltny

UWAGA -> Występują spojlery

Zakupiłem drugi tom Sillent Hill'a. Im dalej tym gorzej, tyle mogę powiedzieć. Zastanawiałem się nad kupnem po części pierwszej. Ale to tylko 5 zł, więc się zdecydowałem. Komiks IMO zupełnie bezsensu, rysunki surrealistyczne, jak w każdym horrorze, ale niestety tak fatalne, że w wielu miejscach nie wiedziałem, co się dzieje. Lepiej nie mówić o fabule. O ile w pierwszej części chodziło tylko o rzeź, to tutaj nie wiadomo, o co chodzi. Wolałem rzeź.

Zakupiłem też 3 komiksy Soul Sagi i tom 1 komiksu 1602. Te pierwsze to warte swojej ceny, ale ani grosza więcej opowieści o mieczach . Bardzo ładne rysunki, ale taka sobie fabuła(rzekłbym patetyczna, ale to chyba złe stwierdzenie), strasznie infantylna zresztą. A w dodatku tak się fatalnie kończy, ja chcę wiedzieć, co było dalej!

Natomiast 1602 to świetny komiks, z wykorzystaniem znanych, Marvelowskich postaci, dobrym rysunkami, i jak to w przypadku komiksów Gaimana bardziej niż dobrą fabułą. Zaczęło się intrygująco i teraz tylko czekać na ciąg dalszy.

30 Dni Nocy
Pierwszy komiksowy horror, jaki zakupiłem i jak dotąd zdecydowanie najlepszy. Rysunki, jak w przypadku niemal każdego horroru nieco surrealistyczne, podobały mi się. Wprowadzały odpowiedni klimat. Zwłaszcza na uwagę zasługują zimowe krajobrazy. Taki rysunek może sprawić, że człowiek będzie sikał po nogach. Fabuła jest nieco prosta, no, może nie prosta, ale także nie skomplikowana. Ot, banda wampirów urządza sobie wypad na miasto, w którym właśnie na 30 dni zaszło słońce. Ale cóż, horrory ze skomplikowaną fabułą przestają straszyć, bo człowiek zastanawia się, o co chodzi. Ogólnie komiks wart polecenia.

Sandman - Dom Lalki
Gaimana znają chyba wszyscy miłośnicy komiksu. Ba, nie tylko komiksu, ale i fantastyki w ogóle! Geniusz, to za słabe określenie. Ciężko w kilku słowach scharakteryzować tak złożoną fabułę, jaką posiadają jego komiksy, ale postaram się. Pewna kobieta, mieszkająca w USA wraz z córką przybywają do Anglii. Ktoś wezwał je do siebie, opłacił wszystko, ale nic nie wyjaśnił. Okazuję się, że odnalazła się jej matka, o której wszyscy myśleli, że nie żyje. Aby skompletować rodzinę córka zostaje wysłana, aby odnaleźć dawno zaginionego brata... Potem wszystko już pląta się, łączy w logiczną całość i znów plącze. Rysunki, jak to w Sandmanie. Średnie, choć pasujące do tych dziwnych historii.

Sandman - Kraina Snów.
Komiksów z serii Sandmana niestety nie czytałem w kolejności chronologicznej. Może, dlatego ta część nie podobała mi się zbytnio za pierwszym czytaniem. Wiele wątków było dla mnie nie jasnych. Dopiero po tym jak przeczytałem wcześniejsze części wyjaśniło się wszystko. No, prawie wszystko. U Gaimana nic nie wyjaśnia się całkowicie. Komiks to kilka nie połączonych ze sobą specjalnie(łączy je może ogólna tematyka, jak i postać Sandmana). Nie będę pisał nic o fabule, bo za dużo by to zajęło, opisywać każdy rozdział z osobna. Rysunki - jak to u Gaimana...


EDIT
Nie miałem co robić, więc dodałem kilka mini - recenzji

1. Sen Sprawiedliwych
2. Nadzieja w piekle
3. Dom Lalki cz. 1
4. Dom Lalki cz. 2
5. Kraina snów
6. Pora mgieł cz. 1
7. Pora mgieł cz. 2
8. Zabawa w ciebie cz. 1
9. Zabawa w ciebie cz. 2
10. Refleksje i przypowieści cz. 1
11. Refleksje i przypowieści cz. 2
12. Ulotne życia cz. 1
13. Ulotne życia cz. 2
14. Koniec światów
15. Panie Łaskawe cz. 1
16. Panie Łaskawe cz. 2
17. Przebudzenie


Jak się mają do tego Noce nieskończone?

Przepraszam za takiego nieobszernego posta, ale kompletuję sobie teraz Sandamana i tak się zastanawiam, czy to czasem nie taki zbiór jak Preludia i nokturny?

Jak dobrze się orientuję to w Polsce nie ma wydanego jeszcze ostatniego tomu cyklu czyli Przebudzenia, a i chyba część druga Pań Łaskawych tez jeszcze nie wydane, albo wydana ostatnio - z pierwszą częścią były przejścia.
W świecie Sandmana wyszedł jeszcze jeden zeszyt spoza tej listy, czyli Noce nieskończone. To chyba tyle.
Co do wydawania Sandmana ala PiN to odpisano mi na Katedrze, że może. Jak skończy się nakład i będzie duży popyt więc może być to równie dobrze za miesiąc jak i za 2 lata.
Raczej nie w tym roku. Trzeba poczekać, jak na allegro cena pojedyńczego albumu osiągnie 100 zł.
Jeśli miałbym polecić poszczególne albumy to na pewno "Dom lalek" (motel rządzi) oraz "Kraina snów", "Refleksje i przypowieści" i "Koniec światów" są to zbiory opowiadań w iście gaimanowskim stylu. Może nie wszystkie są na równym, wysokim poziomie, ale kilka prawdziwych perełek tam się znajdzie. Reszta tomów jest dziwna raz zachwyc, raz odrzuca, a niekiedy trzeba mieć dużo samozaparcia żeby skończyć komiks. (szczególnie "Zabawa w Ciebie" i "Ulotne życie" )Niemniej i tak polecam.
1. Sen Sprawiedliwych
2. Nadzieja w piekle
3. Dom Lalki cz. 1
4. Dom Lalki cz. 2
5. Kraina snów
6. Pora mgieł cz. 1
7. Pora mgieł cz. 2
8. Zabawa w ciebie cz. 1
9. Zabawa w ciebie cz. 2
10. Refleksje i przypowieści cz. 1
11. Refleksje i przypowieści cz. 2
12. Ulotne życia cz. 1
13. Ulotne życia cz. 2
14. Koniec światów
15. Panie Łaskawe cz. 1
16. Panie Łaskawe cz. 2
17. Przebudzenie

Preludia i Noktruny to jest połączone wydanie dwóch pierwszy zeszytów. Sen Sprawiedliwych i Nadzieja w piekle. 8 historii jak dobrze pamiętam. Ja dobrze się orientuję to w Polsce nie ma wydanego jeszcze ostatniego tomu cyklu czyli Przebudzenia, a i chyba część druga Pań Łaskawych tez jeszcze nie wydane, albo wydana ostatnio - z pierwszą częścią były przejścia.

W świcie Sandmana wyszedł jeszcze jeden zeszyt spoza tej listy, czyli Noce nieskończone. To chyba tyle.

To są oczywiście wydania polskie, bo w amerykańskie wersje nie były dzielone. Co do wydawania Sandmana ala PiN to odpisano mi na Katedrze, że może. Jak skończy się nakład i będzie duży popyt więc może być to równie dobrze za miesiąc jak i za 2 lata.
W krainie pełnej magii spotykamy różne stwory z naszej wyobraźni, z naszych snów. Tam one otrzymują tym razem nie od nas dodatkowe cechy, niektóre zyskują dar mowy, krzyczą, a raczej wykrzykują za nami nasze senne koszmary. Wykrzykują nasze sekrety nie zważając na to, że każdy może to usłyszeć, stajemy się przez nie jeszcze bardziej bezradni i bezsilni wobec tej krainy pełnej magii. Kraina ta, nawet gdybyśmy chcieli w żadnym stopniu przypominać nie chce naszej Ziemi...

"Cogitationis poenam nemo patitur."

Niech, że, nie myli Ci się czasem, że tak łatwo to wszystko pojąć, świat jest pełen dziwactw, jeden wymiar w tą czy w tamtą chyba nikomu nie zrobi różnicy. A jednak tak nie jest, tak po prostu nie może być. Gdyby nikt nie sprawował kontroli nad wymiarami, mielibyśmy pełen bałagan. Gdyby wszyscy a nie tylko wybrani i to naprawdę nieliczni wybrani mieli dostęp do innych wymiarów, zapanowałby chaos nie do ogarnięcia. Każdy dowolnie spacerowałby sobie po świecie, ustawiał życie jak chciał. Może to lepszy los acz jakoś trzeba jednak zasłużyć sobie, gdzieś się wykazać swoja zaradnością. Jedni wymiary zwą niebem czy piekłem, inni jeszcze inaczej, ale czy ważna jest terminologią? Nie, ważne jest by zrozumieć, że żyć sobie od tak nie można gdyż marnujemy swój czas. O który tak walczymy, wyrywamy każdą sekundę z siła i uporem lwa, by później najnormalniej w świecie ją zmarnotrawić.

"Audi multa, dic pauca"

Nasza ziemia, nasza ziemia. Raj czy piekło, a może coś po środku. Nasza Ziemia a Kraina pełna magii. Dwa światy w istocie tak niepodobne do siebie, tylko, który jest bardziej rzeczywisty rzeczywiście? Ten pełen zjaw, marków i naszych snów czy ten zrodzony przez ewolucje, teorie wielkiego wybuchu? W którym lepiej żyć? Terra? Czym jest, że ten świat, czym karmimy się żyjąc na ziemskim padole? Co nas określa? Co nas tworzy, co kończy nasz żywot? Same pytania a odpowiedzi brak. Czy właśnie to jest droga mego życia szukać odpowiedzi, których nigdzie niema? Czy mam nazywać nienazwane, oznaczać nieoznaczone?

Nadzieja śmiertelnych, marzenie szaleńców...

Czy mam być tym, kim być się nie da, tym skazanym na porażkę, kolejnym walczącym z wiatrakami? Czy motyka mą jedyną bronią przeciw słońcu?

Czy...?

29 października – 1 listopada 2005
Łomianki

1- przy pisaniu wspomagałem się następującymi albumami: ‘Second life syndrome’ - Riverside, ‘Awake’ - Dream Theater, ‘New Century’ – SBB oraz ‘Judgement’ - Anathema

© Łukasz "Maeghkelek" Najda
Oj, kłóciłbym się, Yaten, kłóciłbym się.... to zależy od doboru słów ^^ Ale Twoja sesja, Twój wybór :P
A polskie brzmienie wielu rozdziałów było lepsze. Półcień, Kraina Snów, Cienie, Piętno (Tainted -> to po prostu nie brzmi), że o tym, jak po angielsku czyta się 201 już nie wspomnę :p . A warto pamiętać, że nazwy rozdziałów do TLJ i DF były dobierane pod kątem angielskiego.
FRANCUSKI:

PROLOGUE ou "Un lion dans la rue"
CHAPITRE 1 ou "La pénombre"
CHAPITRE 2 ou "A travers le miroir"
CHAPITRE 3 ou "Amis et Ennemis"
CHAPITRE 4 ou "Les Monstres"
CHAPITRE 5 ou "Partir, Revenir"
CHAPITRE 6 ou "Dans la tempête"
CHAPITRE 7 ou "Bleu comme l'Océan"
CHAPITRE 8 ou "La Réunification"
CHAPITRE 9 ou "Les Ombres"
CHAPITRE 10 ou "La Renaissance":
CHAPITRE 11 ou "Les Dragons"
CHAPITRE 12 ou "Le Pays des Songes"
CHAPITRE 13 ou "Le Grand Voyage"
Epilogue "Fils conducteurs"

ANGIELSKI:

Prologue: A Lion is in the Streets
Chapter 1: Penumbra
Chapter 2: Through the Looking Glass
Chapter 3: Friends and Enemies
Chapter 4: Monsters
Chapter 5: There and Back Again
Chapter 6: The Storm of Chaos
Chapter 7: A Deep Blue Mirror
Chapter 8: Reunion
Chapter 9: Shadows
Chapter 10: Rebirth
Chapter 11: Kin
Chapter 12: Dreamland
Chapter 13: The Longest Journey
Epilogue: Thread

POLSKI:

Prolog: Lew na ulicach
Rozdział 1: Półcień
Rozdział 2: Po drugiej stronie lustra
Rozdział 3: Przyjaciele i wrogowie
Rozdział 4: Potwory
Rozdział 5: Tam i z powrotem
Rozdział 6: Burza Chaosu
Rozdział 7: Głębokie błękitne zwierciadło
Rozdział 8: Ponowne zjednoczenie
Rozdział 9: Cienie
Rozdział 10: Odrodzenie
Rozdział 11: Smoki
Rozdział 12: Kraina snów
Rozdział 13: Najdłuższa podróż
Epilog: Wątki

Niemiecki:

Prolog Ein Unwetter naht
Kapitel 1 Halbschatten
Kapitel 2 Hinter den Spiegeln
Kapitel 3 Freunde und Feinde
Kapitel 4 Monster
Kapitel 5 Hin und zurück
Kapitel 6 Der Sturm des Chaos
Kapitel 7 Ein tiefblauer Spiegel
Kapitel 8 Wieder-vereinigung
Kapitel 9 Schatten
Kapitel 10 Wiedergeburt
Kapitel 11 Blutsverwandte
Kapitel 12 Traumland
Kapitel 13 Die längste Reise


Epilogu dla j. niemieckiego też nie mogłem znaleźć :(

EDIT: znalazłem - Niemiecki epilog to "Schicksalsfäden"
No, w sumie może być, choć trochę nam utrudni to pracę ;] .

----------------------------


Jak widzicie, przykleiłem temat, coby był dobrze widoczny :P . Więc przypominam: TRZY WOLNE MIEJSCA W ARKADII! TAKA OKAZJA MOŻE SIĘ NIE POWTÓRZYĆ! WEŹCIE UDZIAŁ W PRZYGODZIE ROZGRYWAJĄCEJ SIĘ W BLIŹNIACZYCH ŚWIATACH I POMIĘDZY!

Ludzie, jestem właśnie po dłuższej rozmowie z Myso i mamy już ogólny rys fabularny, który przedstawia się bardziej niż zachęcająco . Dość rzec, że będzie sporo wojen, spisków, zamachów i ratowania (wszech)świata ;] . Jak na RPG mamy mnóstwo materiału, więc może się to ciągnąć nawet przez czas dłuższy niż rok. I nie będzie okazji, by przyłączyć się, gdy już będzie komplet graczy!

Teraz jeszcze tylko wspomnę o miejscach w Arkadii, które na pewno pojawią się na drodze bohaterów (a to pewnie będzie tylko początek):

- Sadir, ogarnięty gorączką wojny domowej
- Markuria, w której Odśnienie zatacza coraz szersze kręgi...
- Miasto Mrocznego Ludu, gdzie możliwe będzie poznanie odpowiedzi na wiele pytań...
- Podziemna wioska Banda, w której ten radosny lud żyje w konspiracji przed Azadi - tam duchy mogą nam zdradzić wiele rzeczy...
- Ukryta świątynia odrodzonej Rady Kapłanów, gdzie schroniły się resztki ocalałe z pogromu rebeliantów...
- Dziwaczna Kraina Chaosu, w której może się zdarzyć po prostu WSZYSTKO!

I wiele wiele więcej. Więc na co czekacie? Zapisywać się! :)

I żeby nie było, że żyjący w Stark mają gorzej, umieszczam spis obszarów, które na pewno pojawią się w trakcie sesji w świecie nauki

- Casablanca albo Londyn, w zależności od tego, z czym wymyślimy mniej naciąganą historyjkę :)
- Newport, w którym pojawiła się nowa nadzieja...
- Himalaje i Tybet, które wyślą Was w intrygującą podróż...
- Japońska siedziba WATIcorp, w której na pełnych obrotach pracuje Matryca Snów, Eingana!
- Boston, gdzie prawdopodobnie rozegra się finał Dreamfall 2 by Myso&Fristron! :)

I znów, pewnie wiele, wiele więcej! Z pewnością nie puścimy was z zaledwie kilkoma lokacjami w każdym świecie. Te powyższe są po prostu pewne ;] .

Dodatkowo jeszcze dojdzie parę miejsc pomiędzy światami, o których dowiecie sięgdy tam traficie!

Przeżyjcie grozę spotkania się twarzą w niezakapturzoną twarz Proroka! Poznajcie los starożytnej Rasy Drakk! Przemierzcie dwa bliźniacze światy wzdłuż i wszerz, dowiedzcie się co kryje się poza nimi... i uratujcie to, zanim wszystko zginie w mroku Odśnienia.

"Dreamfall 2: The Undreaming |RPG| (kopyrajt by Fristron&Myso) |" już wkrótce!

Więc... zgłaszajcie się do odgrywania arkadiańskich postaci, bo taka szansa się nie powtórzy.

Koniec reklamy .
A moze oni otworzyli portal do Czasu Narracji. Do Zimy. Może maja jakies plany z tym światem... Albo mozę to ma jakis zwiazek z Kraina Strażnika...
PS. Czasami spekulacje okazują sie trafne, wieć warto sie pobawić;>

EDIT: chyba że... moze wieża jest czymś w rodzaju sieci snów, tyle że w Arkadii. Moze została wybudowana po to, zeby kontrolowac sny??
Karzeł słysząc te wszystkie głosy niezadowolenia i sprzeciwu umilkł . Znowu zapadła cisza która jest obca temu miejscu . Niewolnicy popatrzyli na siebie badawczo i pytająco . Dlaczego nie potrafią nikomu zaufać nawet osobą które pozornie nie stanowią dla nich zagrożenia ? Pewien ból i przestroga głęboko tkwiła w ich sercach ... po raz pierwszy dała o sobie znać . Przeczucie przez które nie dane było wam zaznać odpoczynku nawet po tak długiej podróży, wysiłku i stresu jakie przysparza wam to miejsce . Czy tak bardzo różnicie się od najemnika znajdującego się obok ? Czy jesteście inni od ludzi zamieszkujących tą ziemie ? Zbyt dużo pytań zbyt mało ludzi którzy mogą znać na nie odpowiedź ...
- Cóż, wiem, że macie pytania ale ...- nagle urwał . Sufit zatrząsł się od ciężaru obcych stóp - już za późno na wszelkie wyjaśnienia- rzekł niski wzrostem człowiek po czym wyciągnął lewą rękę naprzeciw siebie i wycelował w róg lochu, momentalnie wyglądająca na solidną kamienną ścianę rozpłynęła się w powietrzu nie robiąc przy tym zbędnego w tej sytuacji hałasu i szkód . Tam gdzie teraz winna stać ściana biegł nachylony pod lekkim kątem ostrym w dół korytarz . - nie traćcie czasu, głupcy ... zbrojni lada chwila tu będą i zapewniam, że ich zachowanie będzie o pół tonu bardziej niegrzeczne niż moje w tej chwili więc ... -ponownie wyciągnął lewą rękę i palcem wskazującym nakierował na pobliskiego niewolnika i siłą wrzucił go do korytarza - biegiem ! Wiecznie nie będę bronić tej kołatki wejściowej ! .
Posłuchaliście .
Oddalając się usłyszeliście głosy zbrojnych którzy to chcieli na początku bez użycia broni rozwiązać konflikt . Najwyraźniej nie spodobało się to magowi bo grzecznie podziękował odpowiadając snopem czerwonych promieni które celnie ugodziły pobliskich zbrojnych stających w pobliżu klapy .
To był błąd .
Karzeł zniszczył swoją jedyną ścianę obrony która mogła go utrzymać kilka minut dłużej przy życiu . Do lochu zaczęli się wlewać dziesiątki zbrojnych którzy bezlitośnie wykorzystali nieumiejętność maga przy walce w zwarciu . Nim zdążył wypowiedzieć kończące zdania magicznej formuły zimne stalowe krótkie miecze zatopiły się w jego ciele .
Śmierć była szybka .
Niestety w lochu pozostali jeszcze inni rozbitkowie . Zbrojni po usłyszeniu słów –Kara tur ! przyspieszyli kroku i płynnymi pchnięciami mordowali bezbronnych niewolników . Będąc w tunelu słyszeliście przeraźliwe okrzyki i błaganie o pomoc ... na którą było już za późno .
W tunelu panował półmrok . Obmacując ściany szliście dalej niczym ślepcy w metropolii . Nikt nie warzył się odezwać . Po kilku minutach milczącego marszu doszliście do rozwidlenia ... inni niewolnicy wybrali drogę do przodu . Mieliście postąpić tak samo nie wiedząc większego sensu w kręceniu się w kółko jednak zmieniliście zdanie . Ignisa chwyciła czyjaś dłoń, delikatna w dotyku mała dłoń . Nim spojrzałeś kto jest jej właścicielem usłyszałeś bez wątpienia należący do kobiety szept -chodź za mną ... skoro zależy ci na innych chwyć osobę która znajduje się za tobą ... i bez pytań .
Zaufałeś .
Chciałeś zobaczyć twarz ludzi którzy za tobą poszli – a co najważniejsze – twarz swojej wybawicielki . Było zbyt ciemno aby cokolwiek ujrzeć .

Dotarliście . Na końcu tunelu zaświeciło światełko nadziei zwiastujące koniec tunelu i początek czegoś nowego . Wyszliście na zewnątrz a słońce raziło was w oczy z powodu zbyt długiego przebywania w ciemnościach . Po wyjściu z tunelu ujrzeliście otaczające was gęsty las i grubą trawę sięgającą po sam pas . Ujrzeliście się nawzajem . Gnom, karłowatego wzrostu człowiek, i najwyższy z was wszystkich przedstawiciel rasy ludzkiej młodzieniec . Spoglądając na siebie nawzajem ujrzeliście także ją ... średniego wzrostu elfke o kruczoczarnych długich włosach .
Moje sny są czasem tak piękne i tak barwne, że jak są to koszmary to i tak wspaniałe. Jeżeli śnią mi się krajobrazy to tak piękne, że tego nie sposób opisać, nie ma takiego miejsca na ziemi, co mogło by to oddać. Raj, poprostu raj. Ja na podstawie swojego jednego snu piszę książkę przygodową. Mój najlepszy koszmar to było jak byłam pośrodku lasu w małym domku i zaczął mnie gonić wampir, a ja uciekałam przez ten las nawet nie wiem gdzie... chociaż koszmar, to mi się podobało

A tak wogóle kraina snów to astralne odbicie naszego świata, wszytsko i wszyscy wyglądają tam inaczej, ale my wiemy, ze to jest dana osoba. Jedyną rzeczą, co się nie zmienia jest kryształ kwarcu.
A ja dziś miedzy innymi ulepiłam dla Zosieńki coś takiego .
Brakuje tylko napisu na księzycu " Zosiowa kraina snów " no i lakierkiem jeszcze trzeba przesmarować ...... i powiesić na drzwiach
[img] [/img]
Mam do sprzedania:

Alan Moore, Kevin O'Neill - Liga niezwykłych dżentelmenów, tomy 1 i 2
Alan Moore, Dave Gibbons - Strażnicy, tom 1 i 2
Neil Gaiman, John Bolton - Arlekin i walentynki, Sandman - Sen sprawiedliwych, Nadzieja w piekle, Dom Lalki, Kraina Snów, Pora Mgieł

Do sprzedaży kompletami, ale można próbować się ugadać.
Generalnie przyjęło się uważać Ivalice z FFTA jako osobny świat, zaś tą grę jako coś innego niż pozostałe gry mające miejsce w tym świecie.
Osobiście uznałbym FFTA zaś coś takiego jak Kraina Snów Lovecrafta.
Generalnie rzecz biorąc, to sprawy mają się tak, że nikt nie ma aspiracji na zapełnianie w miesiąc całego działu. Po prostu po około miesiącu planowane jest działu odpalenie. Nie ma co się bać krótkiego terminu - po prostu wystarczy napisać cokolwiek (limit 4 - 5 tekstów jest tu tylko szacunkiem, a nie dolną granicą, poniżej której autorzy nie będą uwzględniani). Jeśli ktoś napisze nawet 1 tekst - byle dobry - to i tak będzie lepiej niż gdyby nie napisał niczego.

Edycja po czasie:
Zgodnie z boromirowym zaleceniem podaję teksty, nad którymi będe pracował do deadline'u (lista nie jest jeszcze kompletna), cobyśmy się nie podublowali:
• Inspiracje i znajomości: Edgar Allan Poe - sylwetka pisarza;
• Inspiracje i znajomości: Lord Dunsany - sylwetka pisarza;
• Recenzje: "Kraina Snów". Niby późno w stosunku do premiery i innych serwisów o dobrych parę lat, ale od czegoś trzeba zacząć...
• Charakterystyka epoki i settingu - Cthulhu '1920. Mój tekst nie będzie, rzecz jasna, jedynym świętym i kanonicznym artykułem traktujacym o tym settingu - im wiecej przedstawimy różnorodnych wizji, tym lepiej.
Dobry wieczór Państwu. Przedstawiam nową rozpiskę serwisu o ZC, będącą ewolucją tej hasturowej:

Schemat:

1. Wstęp, żeby nie kombinować;
2. Dział dotyczący osoby Lovecrafta, pod roboczym tytułem „Lovecraft”:
• Biografia – rzecz wiadoma;
• Bibliografia – wykaz wszystkiego, co pan L. był uprzejmy nasmarować, wraz z informacjami o polskich przekładach i wydaniach;
• Inspiracje i Znajomości – a bo pan L. z wieloma zacnymi i zdolnymi bądź to korespondował, bądź się kolegował, i godzi się ich szerzej przedstawić;
• Konteksty i Nawiązania – czyli dokładnie to, na co wygląda: uczniowie, kontynuatorzy i „nawiązywatorzy”;
• Polacy a twórczość Lovecrafta – bo polski twórca i jego nawiązania na osobne zasługują miejsce;
3. Mity Cthulhu:
• Indeks osobowy bohaterów lovecraftowskich – bohaterowie opowiadań i przyległości;
• Indeks osobowy Bóstw i Wielkich Przedwiecznych – tytuł tłumaczy wszystko;
• Bestiariusz – bo np. takie Dhole czy Byakhee to żadne bóstwa tylko zwykłe stwory, a swoje miejsce mają;
• Geografia – żeby gawiedź wiedziała czym się różni Kraina Snów od R’lyeh czy innego Płaskowyżu Leng;
4. Zew cthulhu RPG
• Baza polskich publikacji – co, kto i kiedy wydał za podręcznik czy dodatek;
• Recenzje – czy to i owo przeczytaliśmy i uznaliśmy za warte polecenia innym;
• Aktualności (wzięte od Hastura) – tytuł tłumaczy się sam;
• Przerażające wieści – według pomysłu Delein;
• Ogólna charakterystyka systemu;
4.1 Cthulhu 1890 – charakterystyka epoki i settingu;
4.2 Cthulhu 1920 – charakterystyka epoki i settingu;
4.3 Cthulhu 1990 – charakterystyka epoki i settingu;
4.4 Delta Green
4.5 Inne epoki/settingi
• Toolbox MG (zmienić tytuł, bo ten nieszczęsny toolbox brzmi obleśnie)
4.6 Scenariusze;
4.7 NPC;
4.8 Prowadzenie;
4.9 Szkice;
4.10 Mity, Bóstwa, Stwory
4.11 Rekwizyty, Muzyka
• Toolbox Gracza
4.12 Odgrywanie;
4.13 Pamiętniki;
5. Miscellanea et Curiosa – tak ładniej nazwane artykuły;
6. Beletrystyka – opowiadania;
7. Linki – chociaż nie mam pojęcia co tam wepchnąć;
8. DeProfundis
O kurcze, tak z głowy to trudno będzie sobie chociaż część przypomnieć, a podręcznika nie mam w domu - najpełniejszy opisy umbry jest zawarty w dodatku do Maga, podajże w Księdze Szaleństwa, ale nie jestem pewien. Jak wróci z wakacji mój MG to wybieram się do niego na nockę z Terminatorem 1 i 2 - postaram się wtedy zeskanować odpowiednią część książki i chętnym roześlę. Nie radzę korzystać z opisów Umbry w podstawce do Wilkołaka, bo są mocno uproszczone, w podstawce do Maga są odrobinę lepsze, ale tez niepełne.

Generalnie rzecz ujmując są trzy Umbry: Wysoka Umbra (to plan abstrakcji i myśli, gdzie panują duchy różnych idei), Średnia Umbra (to plan natury, życia, gdzie ścierają się siły Tkaczki, Dzikuna i Żmija, można tu spotkać duchy różnych zjawisk, jak duchy elektryczności, ognia; różnych domen, jak duchy sprawiedliwości, wojny, bólu; poza tym duchy drzew, grzybów naściennych, klamek i wielu wielu innych rzeczy mających swoje odbicie w pneumbrze) oraz Niska Umbra (inaczej Kraina Cienia, to plan śmierci, który w największym stopniu zamieszkują Upiory). Każda z Umbr dzieli się na pneumbre (gdzie mamy odbicie "świata rzeczywistego" wyglądające odpowiednio do typu Umbry), Umbrę Bliską i Umbrę Daleką. Acha, wszystkie Umbry przenika Kraina Snów (coraz bardziej mi się wszystko komplikuje ;/ )

Jeśli chodzi o nadnaturalnch, to wampiry potrafią wchodzić dzięki Nadwrażliwości do Wysokiej Umbry (opis szpitala Jurego, który widzieli w Astralu Ezop i profesor, to opis tego obiektu w pneumbrze Umbry Wysokiej), wilkołaki wchodzą "na standarzie" do Umbry środkowej), Magowie najczęściej wchodzą do Umbry Wysokiej, choć np. Mówcy Marzeń potrafią podróżować również po Środkowej, a Euthanatosi jako jedyni do Niskiej (ponieważ każdy z nich po Przebudzeniu umiera i schodzi do Krain Cienia po czym powraca do ciała - poprzez przeżytą śmierć są do niej "dostrojeni" a to pozwala wejść do Niskiej). Nie pamiętam jak jest z Mumiami.

Wampiry jako jedyne nie potrafią wchodzić "fizycznie" do Umbry i z tego też względu masz rację, że mogą używać tylko dyscyplin "umysłowych" przy czym nigdzie nie spotkałem się z "ograniczaniem kropek". Kolejna przeszkodą dla wampirów (i nie tylko) jest to, że w Umbrach jest mnóstwo Krain, w których mogą panować różne często diametralnie odmienne prawa... kurcze, no nie będę potrafił chyba pomóc. Wydaje mi się, że dyskusja będzie miała sens, jak wszyscy do niej chętni będą już po lekturze materiałów, które postaram się zdobyć
No jeśli czytacie komiksy to wybierajcie i piszcie w miarę upływu czasu powinny się pojawiać:
-300 (komplet)
Honor
Obowiązek
Chwała
Walka
Zwycięstwo
-Aldebaran (komplet)
Zagadka
Blondynka
Zagadkowa Fotogragia
Grupa wtajemniczonych
Istota
-Apokalipsomania
Barwy Widmowe
Eksperyment
Globalny Underground
-Armada
Ogień i popiół
Kolekcjoner
W trybach rewolucji
Talizman demonów
Xe847
Gra pozorów
Sterefa Nadzoru
Ludzka Natura
Pułapka
-Banner
1.
-battle cheaser (nie wiem czy komplet)
Preludium
1-9
-Bękarty Diabła
-Betelgeze (komplet)
Planeta
Ekspedycja
Jaskinie
Ktoś
-Blade
father sins
-Bloodline
Czerwony księżyc
Obława
Rekonstrukcja przeszłości
Pomiędzy Światami
-Bogowie z gwiazdozbioru Aquariusa (komplet)
1-2
-Cygan
Cygańska gwiazda
Syberia w ogniu
Dzień cara
Oczy czarne
Białe skrzydło
Aztecki Śmiech
-Full Metal Alchemist
1
-Funky Kovwal
Bez oddechu
Sam przeciw Sobie
Wbrew Sobie
-Hellboy
Nasienie Zniszczenia
-Ian Kaledine (komplet wydanych)
1-10
Kasta Metabaronów (komplet)
Pradziad Othon
Prababka Honorata
Pradziad Aghnar
Prababka Oda
Dziadek Stalogłowy
Babka Dona Vicenta Gabriela De Rokha
Ojco Matka Aghora
Bezimienny, Ostatni Metabaron
-Kaznodzieja
Zdarzyło się w teksasie
Nowojorscy gliniarze
Aż do końca Świata
Łowcy
Dumni Amerykanie 1
Dumni Amerykanie 2
Dawne dzieje 1
Dawne dzieje 2
Krew i Whisky
Terrys Pratcheat Kolory Magii (ang) (komplet)
1-3
-Korrigans
Dzieci Nocy
Wojownicy Mroku
Lud Dana
-Kran
Runy Gargaueula
Walou Walou Dziedzictwo Przodków
Strzeż się wilkołaka
-Liga Niezwykłych Dżentelmenów (komplet)
1-2
-Lucyfer 3 opcja (komplet)
1-3
-Mandryl
Dziewczyna z Mieczem
Panny Młode z Saint Lo
-Morderstwa i Tajemnice
-Obergeist -Droga do Ragnarok
-Pattern
-Pelissa (komplet)
Muszla Ramora
Świątynia zapomnienia
Łowca
Jajo Mroków 1
Jajo Mroków 2
Przyjaciel Javin
-Piekielne Wizje (komplet)
1-2
-Pielgrzym (komplet)
1
Rajski Ogród
- Przed Incalem
Pożegnanie z Ojcem
Prywatny Detektyw klasy R
Croot!
Anarchopsychotycy
Uisky, spv i homodziwki
Aleja Samobójców
-Przepraszam Remanent
-Sandman (szczerze polecam)
Sen sprawiedliwych
Nadzieja w Piekle
Dom Lalki 1
Dom Lalki 2
Kraina Snów
Pora Mgieł 1
Pora Mgieł 2
Zabawa w Ciebie 1
Zabawa w Ciebie 2
Refleksje i przypowieści 1
Refleksje i przypowieści 2
Ulotność życia 1
Ulotność życia 2
Orfeusz
-Cena
-Skorpion
Znamię Szatana
Tajemnica Papieża
-Slain
Rogaty Bóg 1-3
Skarby Brytani 1-2
Zabójca Demonów 1-2
-Soul Saga
7
-Star Wars Jango Fett Open Seasons
1-4
-Star War Trylogia Thrawna (komplet)
Dziedzic imperium 1-3
Ciemna Strona Mocy 1-3
Ostatni Rozkaz 1-3
-Technokapłani
Technoprzedszkola
Szkoła penitencjarna
Planeta Gier
Hallkatraz
Sekta Technobiskupów
-The Big Book Of Weirdos (ang)
-The Exterminators
1
-Trylogia Nikipola (komplet)
Targi Nieśmiertelnych
Kobieta Pułapka
Zimny Równik
-Underwolrd
-Usagi Yojimbo
Opowieści Tomoe
Drzwi
Ognisty Lis
Zielona Persimona
-Wilq (gdzieś się reszta zapodziała, ale może się odnajdzie)
Oplau
Pod Ochroną AGD
Jednogłowy Pirat
-Zemista Hrabiego Skarbka (komplet)
Złote Serce
Serce z Brązu
No i na powitanie The First One
/http://www.4shared.com/file/18238180/a878df87/AchtungZeligDrugaWojna.html

A jeszcze Legenda do komiksów
tam gdzie komplet to chyba wiadomo
tam gdzie pojedyńczy komiks to jest poprostu 1częściowa historia reszta to niekomplety niestety, ale może kiedyś się pokompletują.
Pozdrawiam

Strefa 51 (ang. Area 51, Dreamland ang. "Kraina marzeń" lub "Kraina snów", bądź Groom Lake, oficjalna nazwa: Air Force Flight Test Center, Detachment 3) - amerykańska baza wojskowa, zbudowana w roku 1957. Znajduje się w zachodniej części hrabstwa Lincoln na południu stanu Nevada, w Strefie Sił Powietrznych Nellis.

Położona tuż obok wyschniętego (37°14'10" N, 115°49'04" W), słonego jeziora Groom (ang. Groom Lake), oraz Poligonu Nevada. Dla pewności wybrano fragment pustyni, blisko kraterów po testach atomowych na sąsiednim poligonie. Z bazy tej kierowano amerykańskim wywiadem w czasie zimnej wojny.

Istnienie bazy potwierdzono oficjalnie dopiero w 1994 roku, choć zawsze była ona celem pielgrzymek ufologów i teoretyków spiskowych z całego świata.

Ze względu na ogromne zainteresowanie światowej opinii publicznej Strefą 51, wątpliwa jest teza, że do dziś prowadzone są tam prace o najwyższym stopniu tajności. Dzięki powszechnemu zainteresowaniu bazą, okoliczni mieszkańcy rozwinęli bogatą infrastrukturę turystyczną. Władze USA mimo to starają się zachowywać tajemniczość na temat przeznaczenia tego obiektu. Próba nielegalnego wejścia na teren bazy zagrożona była zawsze aresztowaniem i osadzeniem w więzieniu bez procesu sądowego, o czym informuje odpowiednie oznakowania terenu. Również legalnie nigdy nie wpuszczano tam żadnych turystów. Dla zapewnienia bezpieczeństwa bazy przewidziano również strzelanie bez ostrzeżenia do intruzów, o czym również informuje się turystów. Według lokalnej legendy, wokół bazy zamontowano czujniki ruchu, które precyzyjnie odróżniają ludzi od poszczególnych gatunków zwierząt.

Dokładne zdjęcia satelitarne wykazały, że znajduje się tam najdłuższy na świecie pas startowy o długości 9,5 km. Przechodzi on przez jezioro Groom. Około roku 2000 zbudowano drugi pas o długości 5,5 km. Przestrzeń powietrzną nad bazą uznano za najlepiej i najdokładniej strzeżony obszar powietrzny w całych Stanach Zjednoczonych. W przybliżeniu jest on wielkości Szwajcarii.

co do najlepszej, wciąż się waham.

najlepiej bawiłam się na odsłonie w dyskotece. Ava mogła poszaleć, miała pełne ręce roboty, tak, że nawet nie mogła sobie potańczyć tyle, na ile miała ochotę, i miała spory wpływ na wydarzenia

z kolei najmocniej przeżyłam Krainę Snów, jako postać i jako gracz. Była to dla mnie odsłona pełna ważnych, trudnych wyborów, wydarzeń, które mną naprawdę wstrząsnęły, a Avie zrujnowały świat. Oniryczne wydarzenia były dla niej naprawde ciężkie, i pełne goryczy (co pogarszała jeszcze Maska Miłości), lecz mi personalnie, co wcześniej na dramie się nie zdarzyło, dały mnóstwo cholernie silnych (i cholernie paskudnych) emocji. Niesamowite uczucie.

Więc chyba jednak ta. Kraina Snów była dla mnie najlepszą odsłoną, choć nie bawiłam się na niej dobrze. Ani troche. (mam nadzieje, że da się zrozumieć, o co mi w tym chodzi, to naprawdę był le grand finale)

z kolei z najgorszą nie mam problemu - Asylum. Dwór mi sie podobał, natomiast fabularny pomysł na dom wariatów jakoś nie przypadł mi do gustu, nie wiem, może to kwestia wybranej choroby, może siedzenia w izolatkach, może w końcu niesprawnej ewakuacji, przez którą sporo osób stało ponad pół godziny w przedsionku nie robiąc nic.
za to after po tej odsłonie podobał mi się najbardziej
Ja nie będę oryginalny i też napiszę, że to prawdopodobnie najlepsza odsłona tej dramy.

Świetnie dobrane i dobrze wykorzystane miejsca w których działa się akcja (przejście przez jezdnię czy kamienny tron).
Podobały mi się również abstrakcyjność krainy snów i te dziwne rzeczy które sie tam działy, np Fechmistrz (który twierdził że to jego sen) nagle znika, ale sen dalej trwa.
Co do liniowości tej odsłony, mi ona nie przeszkadzała, ponieważ gwarantowała wykorzystanie tych wszystkich ciekawych motywów wymyślonych przez mgów.

Kraina snów była doskonałym zakończeniem dramy.
Kolejna odsłona odbywa się 4 kwietnia w plenerze. Akcja jej dzieje się prawie natychmiast po 5 odsłonie, dlatego też nie przewidujemy tym razem akcji międzydramowych . Gracze którzy nie weszli do krainy snów są proszeni o konsultacje ze swoim MG.
Zdecydowanie Kraina Snów, trzeba troche rownowagi psychicznej zlapac po tym szalenstwqie w Asylum
Kraina Snów, jak prosiłem ostatnio
Kraina Snów, chcę to mieć za sobą...
Kraina Snów, bo... jakże mogłabym zagłosować inaczej
Kraina snów, bo.. przytomność umysłu nie była moją domeną. Bo w jednej chwili pękało powietrze, ciało rozsypywało się w pył, zmysły chowały się za horyzontem z pajęczych nici i wpadałam w sen jak w studnię, z własnymi koszmarami dodawanymi jak te małe saszetki z kremami w perfumeriach...
Zapraszam wszystkich graczy do głosowania nad miejscem kolejnej dramy. Do wyboru są bagna i kraina snów. Każdy głos musi być podparty postem w tym temacie, albo się nie liczy.

Przy wyborze od razu proponuję zastanowić się nad powodem takiej a nie innej decyzji. Oczywiście MGowie coś wam do tego dopomyślą. Ale nie zaszkodzi się zastanowić.
Cóż, skoro już jesteśmy przy szamanach... Kraina Snów
kraina snów
Kraina snów - miejmy ją już za sobą...
Kraina Snów mi sie podoba najbardziej bo by mogło byc ciekawie, aczkolwiek Azylum tez ejst pro
Na ostatnim spotkaniu wampirów i magów został przeprowadzony rytuał w celu powstrzymania Otchłani. Rytuał ten wedle słów przeczytanych przez panią Herold Alicję Moonshine powinien zostać odprawiony we wskazanych miejscach.

Miejscami tymi są:
Kostnica - czyli pierwsza odsłona
Nawiedzony Dom
Bagna
Kraina Snów w parku miejskim
Azylum
Dyskoteka

Nie odprawienie rytuału powoduje oddanie pola Otchłani. Od determinacji trzech uczestników rytuału zależy jak walka z Otchłanią będzie postępować.

Uczestnicy ci wybierani są w sposób ustalony na każdym spotkaniu. Uczestnikami mogą być zarówno magowie i wampiry.

Reszta zgromadzonych udziela uczestnikom rytuału wsparcia. Ten kto dostanie go najmniej zostaje skażony Otchłanią.

Zależnie od ilości straconych lub uwolnionych dusz walka z Otchłanią zbliża się do wygranej lub klęski.

Na ostatnim spotkaniu trójka wybrańców - Craven, Silverfox i Tellulah ocalili dwie dusze, a dwie stracili.

Dusze ocalone to:
Marlon Jones
Sam Robinson
Budzą się oni z letargu w miejscu gdzie się znajdowali. Od ich opiekunów zlaezy co z nimi się stanie.

Dusze stracone na zawsze to:
Melanie Griffin
Trish Medley
Ich ciała stają się martwe wraz z opuszczeniem duszy. Od ich opiekunów zależy w jaki sposób pozbędą się ciał.

Pozostało 11 uwięzionych dusz
Oto spis terytoriów. Każde z nich ma unikatowe możliwości. Przed pierwszą odsłoną dostaniecie maile z rozpisanymi terytoriami które do was należą. Terytoria dzielą się na dzielnice.


Dzielnica rozrywkowo - artystyczna

Lunapark – cyrk
Opera
Muzeum Narodowe – artystyczna dzielnica
Burdel – dzielnica różowych latarni
Dyskoteka

Przedmieścia

Teren Łowców – dzielnica willowa
Cmentarz
Centrum Handlowe – supermarket
Wodociągi
Nawiedzony Dom

Centrum

Kompleks Sportowy – stadiony itp.
Dworzec
Drapacze Chmur –biura itd.
Kraina Snów – park miejski

Dzielnica naukowa

Obserwatorium Astronomiczne
Uczelnia – campus
Parafia – Klasztor
Kostnica
Wyspa – Azylum

Dzielnica Przemysłowa/slumsy

Fabryka zabawek
Więzienie
Port
Wysypisko Śmieci – złomowisko
Pod mostem – Slumsy
Bagna
El-Karan

Pomimo, iż to Kraina Snów to Kamienie przywędrowały tu razem z Tobą. Widać ich moc sięga poza wymiar jawy i codziennego życia. Tak, tylko kiedy Ty ostatnio doświadczyłeś takiej zwykłej codzienności? To było chyba wieki temu? Szukasz usilnie we wspomnieniach, ale napotykasz wielkie trudności w przypomnieniu sobie czegokolwiek...

...cichy szum lasu nie niesie ukojenia, gdyż gdzieś z dali dochodzą odgłosy rozkoszy połączonej z agonią.

Eberhardt

Hmm, trudno Ci jednoznacznie ich ocenić. Jedyne co pewne to tylko to, że nikomu nie można ufać. Przecież nawet jakby to byli prawdziwi Zird i El-Karan to cóż z tego? Przecież tych dwóch...

...tych dwóch to chyba twoi jedyni przyjaciele, poza Katyą oczywiście, ona zawsze była najważniejsza.
Zird i El-Karan:

- Tak - odparł powoli Czarny Rycerz - Panią moją jest Arianka, Lady from the Lake, bogini Prawa uśpiona w kryształowej trumnie, Władczyni Krainy Snów...

Sir Wilhelm niespiesznie uniósł przyłbicę ukazując swe blade, trupie oblicze poczym omiótł was swym martwym wzrokiem.

- Pamiętacie zapewne jak pokonaliśmy straszliwego Władcę Barłogu, który dowodził siłami Chaosu. Jedno zło zostało odpędzone, ale na miejsce Czempiona Nurglea wszedł już kto inny. Ten nowy gracz jest znacznie potężniejszy. Obecny dowódca Sił Chaosu jest czempionem Slaanesha, o ile w ogóle nie jest On samym Władcą Nieczystych Żądz. - tu zrobił przerwę jakby dla podkreślenia doniosłości tych słów - To brat waszego przyjaciela, sir Carla Tellera. Ma tysiąc imion, ale obecnie najczęściej zwą go Arcydeprawatorem Sinnheartem...

W międzyczasie Czarny Rycerz otworzył drzwi szerzej i ujrzeliście za nimi ścieżkę prowadzącą w mroczny bór. Drzewa są tak potężne i olbrzymie, że od razu czujecie się jak małe dzieci. Z mroków boru dochodzą dziwne, niepokojące odgłosy, przypominające sapanie kochanków.

- Słyszycie to? - zapytał retorycznie sir Wilhelm - Teraz to nic niezwykłego w Krainie Snów. Odkąd Sinnheart wysyła tutaj swoich agentów co rusz coś ulega dziwnym mutacjom i zmianom. Kraina Snów stała się nieprzewidywalna. Jedno jest jednak do przewidzenia, Arcydeprawator prędzej czy później zaatakuje trumnę i uśpioną w niej boginię. Dotychczas radziłem sobie jakoś z pojedyńczymi atakami jego sług, ale obawiam się, że wkrótce może nastąpić zmasowany szturm. Arainka objawiła mi, że tylko wasza pomoc może ją ocalić - tu skłania się wam obydwu. - Jeśli chcecie Jej pomóc ruszajmy czym prędzej.

Ruszacie za tym Mrocznym Przewodnikiem? Jeśli tak to po długiej wędrówce przez gigantyczny las wychodzicie na jasno oświetlony brzeg jeziora. W pobliżu lasu widać jakiś stół i drewniane ławy, a na jednej z nich siedzi sobie samotny młodzieniec o zadumanym i pięknym obliczu. Kiedy was zauważa wydaje się mocno zdziwiony ale i uradowany.

Eberhardt:

Rozmowa z twoim bogiem mocno Tobą wstrząsnęła. Przez długi czas nie jesteś w stanie zebrać myśli a bardzo byś chciał coś sensownego w zaistniałej sytuacji wymyślić. Osamotniony nad brzegiem jeziora ze snów, Jeziora Arianki lub też Ariel-Ghul, Smoczycy Lodu czy jak tam ją jeszcze zwali zastanawiasz się co będzie dalej? Jak sobie sam z tym wszystkim poradzisz?

I oto nagle z lasu wychodzą na kamienistą plażę trzy postaci. Wysoki i smukły białowosy elf, potężny czarnobrody krasnolud ze srebrzystym młotem (niestety o zniszczonym stylisku) oraz rycerz w czarnej zbroi wyglądający zupełnie jak ten, którego uwolniliście z kryształowej trumny, gdy poprzednim razem byłeś w Krainie Snów. Razem z El-Karanem, Zirdem i paroma jeszcze, nieistotnymi już jednak dla Ciebie, osobami.

Ha, El-karan i Zird! To przecież oni! Nigdy nie sądziłeś, że widok tych dwóch typów tak bardzo Cię uraduje, a jednak stęskniłeś się za tymi starymi awanturnikami.
Zird potrząsnął głową jakby chciał się obudzić. Kraina Snów !! Znowu. Od razu stanął krasnoludowi przed oczami obraz tego dziwnego osobnika. Tego przebranego za pszczółkę i wesoło podskakującego. Który mówił o bzykaniu. Zirda przeszedł dreszcz obrzydzenia. Mocniej ścisnął Młot.
-Witaj Czarny Rycerzu. Po co zostaliśmy tu ściągnięci ? I przypomnij mi kim jest Twoja bogini , jeśli łaska. Na Grungniego! wcale się nie cieszę ,że tu jestem.
Rozejrzał się wokolo.
-Chaos powiadasz? - uśmiechnął się i potrząsnął bronią. -Niby w czym mamy Ci pomóc ?

...Madzia... nie zamyka się przed fanami tylko się z nimi przyjaźni.
...Magda spiewała jako;
-lastrada(kilka utworów)

A o tym nie wiedziałem.
Mam jedną kasetę LA STRADY pt."Kraina snów" (1996), ale nic na niej nie pisze o Magdzie.
Zespół w składzie: Katarzyna Zawadzka, Adam Łukowski i Tomasz Nerkowski.
Nawet podobają mi się dwie piosenki z tej kasety: "Kraina snów" i "Baby Blue".

Polski Dance mówicie? Zależy jak na to patrzeć: bo można wyróżnić kawałki typowo Discopolowe jak i bardzie podchodzące pod Dance. Dużo wykonawców z Polskiego Dance rozpoczynało karierę od Disco Polo i albo się wybili gdzieś dalej albo na Disco Polo pozostali ale ich kawałki były ambitniejsze. Na ten temat mogłabym nawijać godzinami bo przez kilka lat (głównie tak 1995-1997) siedziałam w Disco Polo po uszy i słuchałam niemal wyłącznie tego gatunku. Jeśli miałabym podzielić na Disco Polo i Polski Dance to z Polskiego dance miałam kilku ulubionych wykonawców: m.in

La Strada - Wystepowali w Disco Relax. Według mnie ich piosenki o wiele zawyżały poziom

"To był błąd" - http://youtube.com/watch?v=jLFQri5ZSSY
"Taka jestem" - http://youtube.com/watch?v=I1cE17iKiXY
"Zapisane w niebie" - http://youtube.com/watch?v=FccnA5rujMw
"Kraina snów" - http://youtube.com/watch?v=FqBS-cWzoHE
"Moje słowa to wiatr" - http://youtube.com/watch?v=OgMSpuI1L88

Tia Maria - występowała w programie Disco Polo Live. Te piosenki według mnie też były lepsze od reszty wykonawców

"Gdzie jesteś gdzie" - http://youtube.com/watch?v=B0xKTwlySzA
"Słodkie Babe" - http://youtube.com/watch?v=1Z39737rKjU
"Świat, który kocham" - http://youtube.com/watch?v=gUtxuJSoNr4


Kasia Lesing - jak dla mnie chyba numer 1. Zaczynała w Disco Polo ale ponoć teraz nagrywa wokal dla różnych DJów. Jej najlepszea piosenka to "Wielki błękit" - jak dla mnie mistrzostwo


"Szminka i tusz" - http://youtube.com/watch?v=1hUTA7jxnRo

A inne piosenki możecie już tylko posłuchać
"Wielki błękit" - http://popsik89.wrzuta.pl/audio/naCZop1o41/kasia_lesing_-_wielki_blekit
"Jestem Twoim grzechem" - http://adamick.wrzuta.pl/audio/hEzknp1gRI/kasia_lesing_-_jestem_twoim_grzechem (świetnie zrobiony cover)
"Nie zostawiaj mnie" - http://olejszyn.wrzuta.pl/audio/zNhFXGzF6T/kasia_lesing_-_nie_zostawiaj_mnie
"Daj mi trochę siebie" - http://pmxxyz.wrzuta.pl/audio/htQXqjJDeA/kasia_lesing_-_daj_mi_troche_siebie_wiekszy_bass
"Wielki ogień" - http://popsik89.wrzuta.pl/audio/661qYYogED/kasia_lesing_-_wielki_ogien
"Wieża samotności" - http://halfdathshadow.wrzuta.pl/audio/ruzswaymL6/janardana_kasia_lesing_-_wieza_samotnosci (typowy dance)


Jest jeszcze dużo innych fajnych wykonawców ale już może nie znam ich twórczości aż tak jak powyższych. Super jest też taka piosenka

Kaśka - "Mówiłeś" - http://youtube.com/watch?v=l0F6Ynwl6Zo
Luanne Rice - Kraina snów

Historia rodzinna, naznaczona przykrą i burzliwą przeszłością


Malwina Kowszewicz - Nigdy dość

Książka ta jest zapisem kilku dni z życia młodej kobiety. Coś w rodzaju dziennika.

Czarny jednorożec - tak karta nie powinna istnieć. W ogóle nie powinno być "pozytywnych" kart w tym dodatku, bo PP w zamyśle ma utrudniać drogę do Korony Władzy. Żadne karty nie powinny też faworyzować złych Poszukiwaczy.
I to tyle.

Po drugie wykorzystałeś kilka grafik (pomysły chyba też) z komiksu Thorgal, dla mnie są to grafiki rozpoznawalne i to też odbiera klimat dodatkowi.

O ile te "rozmazania" tam dodawały klimatu tak tu jak dla mnie go nie ma.
karty są rewelacyjnie, zostały tak wykonane, że idealnie utrzymują klimat Wioski
Nie powinno natomiast być kart, które działają tylko na ludzkich poszukiwaczy. Bo niby czemu taki ciemny elf czy inna gadzina nie może uczestniczyć w Postrzyżynach ?
Fantasy to fantasy
MiM w zamyśle był bardziej baśniowy
Plansza - Ruiny starej warowni są bezużyteczne. Możnaby to pole lepiej wykorzystać.
Nubijczyk - "jesteś wprawnym tragarzem" Pachnie rasizmem.
Hehe, ale to bardzo dobra zdolność jest A o Niewolnicy (czarnej) nie wspominasz?

BTW granie z "Morzem" bez "Wyspy" sprawia, że samo "Morze" dużo traci, ale co kto lubi. Dla mnie Wyspa bardziej pasuje do tego świata niż Kraina Snów czy Kraina Umarłych bo zdecydowanie preferuję bardziej "realne" klimaty.

A co do "Wyspy Gadów" to wkrótce ją dostaniesz o ile chcesz
Ok. Dzięki Valdi.

Dodatek KRAINA SNÓW jest ukończony. Poprawiony i przygotowany do druku - link w moim podpisie. Kopię wysłałem też do Valdiego więc może niebawem i tam się pojawi.

Całość zajmuje 6,5 mb.

Wszelkie uwagi mile widziane

Genialna grafika. Zaraz podmienie i wrzucę wszystko jeszcze raz.
Poprawiony poszukiwacz i instrukcja. Poprzedni link jest już nieaktualny.
osz kurde a ja sie tyle namęczyłem żeby to uciągnąć (na rapdidshare mi wyskakuje przekroczono limit pobierania danych. Jeszcze dwie sprawy sprawy
-możesz używać innej czcionki? ta za cholerę nie wygląda jak ta z mima
-justowanie kart zamiast tekstu w chorągiewkę
sorry że tak marudzę ale mam chrapkę na ten dodatek
EDIT:
pomarudzę jeszcze trochę bo przejrzałem karty
śmierć: jak określamy przyjaciela który umrze
karty Koszmaru: w tekstach na kartach zawsze było Przygoda itp z dużej, u Ciebie karty koszmaru są z małej
Hełm kozła: błąd
Hełm kozła, serce demona, jajo czarnego smoka: najpierw pisze że niemożna w żaden sposób pozbyć, a potem w jaki sposób sie pozbyć
Kobieta: super gdyby nazywała się Kobieta ze snu tak jak w opisie karty
Bajkowy rycerz i anielica: fajnie by było dopisać że nie można ich w żaden sposób utracić (w końcu to wytwory podświadomości poszukiwacza). To oczywiście tylko propozycja
Kilka kart powtarza nazwy z oryginalnej gry: bezimienny, mag
A teraz plusy: świetne grafiki na kartach, ich odmienność podkreśla tematykę dodatku. Fajne, klimatyczne opisy na kartach. Mechanika do sprawdzenia w praniu, ale na razie nie widzę bugów. Krótko mówiąc: kraina snów weszła na top mojej Listy Do Wydruku. Gratuluję i pozdrawiam.

Btw miałem w planach dodatek Runy z planszą ale teraz już to sobie daruję

Czemu?? Ja mojego dodatku dotyczącego snów nie porzucę a już wyszedł dodatek Kraina Snu (no wychodzi w każdym bądź razie) Dlatego nie widze Przeszkód na chociażby 5 dodatków dotyczących tego samego niech ludzie mają wybór.

Sory za ten offtop ale podejście jest już coś to nie będę robił jest złe.

Kilof jak będzie jakaś wersja poprawiona daj znać, moja uwaga dotycząca 1 strony faktycznie była nie tradfa starego PDF miałem
.McCzarny.

Myślałem o czymś podobnym żeby zasugerować. Z tym, że ja chciałem zaproponować opcje konfiguracji planszy tak jak to jest w Osadnikach z Catanu lub Twilight Imperium. Czyli, jest sobie dużo sporej wielkości hexów, które można dowolnie konfigurować. Nawet wystarczyłoby tyle pól ile jest teraz. Ja to widziałbym tak. Jest zawsze centralne pole z którego zaczyna się sen. Hex jak wiadomo ma 6 boków (ale odkrywcze ). Przed ruchem rzucasz kostką i ustalasz z której strony dostawisz nowy, losowo wybrany hex. Cyferki rozmieszczone coś jak na tarczy zegara. Następnie przechodzisz na to pole i wykonujesz instrukcje na nim zawarte. Operacje powtarzasz dopóki śpisz (czyli odczekujesz ileś tam tych tur). W pewnym momencie może się zdarzyć, że krawędź hexa na której stoimy ma już przyległy hex — wtedy na niego wchodzimy. Dzięki temu za każdą rozgrywką buduje się nowa kraina snów
Troszkę mała ta plansza... Proponuje abyś najpierw dorobił opisy tych obszarów. Co do samego wyglądu to w sumie kraina snów i wygląd spokojnie może odbiegać od podstawowej MiM.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • piotrrucki.htw.pl

  • © wojtekstoltny design by e-nordstrom