Terrorym wraz z wytwórnią Fonografika z dumą informuje, że najnowsza płyta Rycha Peji "Styl życia G'N.O.J.A" ukaże się nakładem firmy Fonografika 6 grudnia. Z dniem 1 grudnia będzie można zamawiać płytę na stronie www.fonografika.pl.
Podwójny album (90 minut) zawiera 22 premierowe utwory, nad którymi Rysiek pracował przez ostatnie 2 lata. "Płyta jest bardzo zróżnicowana, jeśli chodzi o warstwę muzyczną, pracowałem z jedenastoma producentami, ale to nie przeszkodziło mi by nadać spójności albumowi" mówi, Richi, który wierzy w powodzenie płyty wzmocniony ostatnimi sukcesami: trasą po Stanach i Kandzie oraz złotą płyta za "Szacunek ludzi ulicy".
"Staramy się dbać o naszych fanów i nie zamulać, dlatego wydajemy dość regularnie, od ostatniej premiery SLU minęły dwa lata, więc jestem winien Wam i sobie nowy krążek lub nawet dwa" śmieje się, Peja, który zwraca uwagę, iż w międzyczasie wydał z Decksem płytę live ("Pietnastak"), mówi też o wrześniowej premierze płyty "Mixtape nr IV": "Uznaliśmy, że płyta Darka wyjdzie wcześniej nie zamierzaliśmy wydawać równocześnie swoich autorskich materiałów, nie chodzi tu o to by się ścigać, kto ile sprzeda uznałem, że odczekam aż Darek wypromuje swój krążek i potem dołożę dwa swoje i w ten sposób godnie zamkniemy rok 2008. Do tego wychodzi jeszcze DVD z okazji 15 lecia działalności SLU, więc nie chcę słyszeć, że się opierdalamy. Dodam, iż mocno boleję, że nie wydamy w tym roku "Fturując 2", które miksuje Decks, ale wszystko wskazuje na to że przyszły rok też mocno obsadzimy. W planach jest "Fturując 3" z udziałem tylko i wyłącznie ludzi z Poznania, mikstejp Charliego P, który już teraz ma ręce i nogi mocno spętane kaftanem bezpieczeństwa he, he" tłumaczy mocno ubawiony Peja.
Zapytany o płytę "Styl życia G'N.O.J.A" bez namysłu odpowiada: "Nie było jeszcze płyty z pod znaku SLU tak mocno dopracowanej pod każdym względem. Mam gości, których szanuję za to co robią i cieszę się, że w takim a nie innym gronie ten materiał został stworzony. Wyznaję zasadę, że rap nagrywać powinno się z osobami bliskimi, dlatego nie ma tu przypadkowych featuringów ani żadnej gwiazdorskiej obsady i dlatego płyta jest szczera, bezkompromisowa i zajebiście brzmiąca. Z tymi gościnnymi udziałami jest tak, że nie chciałem przesadzić celowo wyważyłem proporcje nie jest to album rodzinny do tego stopnia, że w każdym numerze jest gość jak sama nazwa wskazuje jest to projekt solowy, dlatego płyta jest bardziej moja niż nasza, nie podpieram się twórczością innych a zaledwie ją akcentuję. Wiem, że oczekujecie ode mnie czegoś wyjątkowego i taki właśnie jest ten album, każdy znajdzie na nim coś dla siebie, dodam tylko, że jest to hip hop w najczystszej postaci lub, jak kto woli brudny gówniany Sound. TV i radio raczej tego nie zagrają, więc nie będę trendy na przyszły rok zadowolę się złotą płytą pokazując komercji środkowy palec. Byle bym nie musiał czekać na to złoto następne dwa lata" szydzi Rychu.
"Jednego jestem pewien ta płyta to zajebisty kawał muzy, na który warto chwilę poczekać i oczywiście kupić w sklepie jak na miłośnika muzyki przystało. Chciałem żeby płyta wyszła trochę szybciej jednak mieliśmy z wytwórnią akcję pod tytułem czyszczenie sampli. Mianowicie w numerze "Na dnie" wykorzystałem wraz ze Sqrą sampel z utworu Anny Jurksztowicz i Krzesimira Dębskiego ("Zmysły precz" motyw przewodni z filmu J. Machulskiego, "Kingsajz"), więc czekaliśmy na zgodę od twórców i wykonawców jak również autora tekstu Jacka Cygana. Nie chciałem kolejnego syfu jak w przypadku "Głuchej nocy", więc w porę zadbałem o to by kawałek nie budził niezdrowych kontrowersji. Zgoda jest, za co dziękuję w/w artystom i sam z wytęsknieniem wyczekuję pierdolonej premiery".
Źródło: www.hip-hop.pl Terrorym wraz z wytwórnią Fonografika z dumą informuje, że najnowsza płyta Rycha Peji "Styl życia G'N.O.J.A" ukaże się nakładem firmy Fonografika 6 grudnia. Z dniem 1 grudnia będzie można zamawiać płytę na stronie www.fonografika.pl.
Podwójny album (90 minut) zawiera 22 premierowe utwory, nad którymi Rysiek pracował przez ostatnie 2 lata. "Płyta jest bardzo zróżnicowana, jeśli chodzi o warstwę muzyczną, pracowałem z jedenastoma producentami, ale to nie przeszkodziło mi by nadać spójności albumowi" mówi, Richi, który wierzy w powodzenie płyty wzmocniony ostatnimi sukcesami: trasą po Stanach i Kandzie oraz złotą płyta za "Szacunek ludzi ulicy".
"Staramy się dbać o naszych fanów i nie zamulać, dlatego wydajemy dość regularnie, od ostatniej premiery SLU minęły dwa lata, więc jestem winien Wam i sobie nowy krążek lub nawet dwa" śmieje się, Peja, który zwraca uwagę, iż w międzyczasie wydał z Decksem płytę live ("Pietnastak"), mówi też o wrześniowej premierze płyty "Mixtape nr IV": "Uznaliśmy, że płyta Darka wyjdzie wcześniej nie zamierzaliśmy wydawać równocześnie swoich autorskich materiałów, nie chodzi tu o to by się ścigać, kto ile sprzeda uznałem, że odczekam aż Darek wypromuje swój krążek i potem dołożę dwa swoje i w ten sposób godnie zamkniemy rok 2008. Do tego wychodzi jeszcze DVD z okazji 15 lecia działalności SLU, więc nie chcę słyszeć, że się opierdalamy. Dodam, iż mocno boleję, że nie wydamy w tym roku "Fturując 2", które miksuje Decks, ale wszystko wskazuje na to że przyszły rok też mocno obsadzimy. W planach jest "Fturując 3" z udziałem tylko i wyłącznie ludzi z Poznania, mikstejp Charliego P, który już teraz ma ręce i nogi mocno spętane kaftanem bezpieczeństwa he, he" tłumaczy mocno ubawiony Peja.
Zapytany o płytę "Styl życia G'N.O.J.A" bez namysłu odpowiada: "Nie było jeszcze płyty z pod znaku SLU tak mocno dopracowanej pod każdym względem. Mam gości, których szanuję za to co robią i cieszę się, że w takim a nie innym gronie ten materiał został stworzony. Wyznaję zasadę, że rap nagrywać powinno się z osobami bliskimi, dlatego nie ma tu przypadkowych featuringów ani żadnej gwiazdorskiej obsady i dlatego płyta jest szczera, bezkompromisowa i zajebiście brzmiąca. Z tymi gościnnymi udziałami jest tak, że nie chciałem przesadzić celowo wyważyłem proporcje nie jest to album rodzinny do tego stopnia, że w każdym numerze jest gość jak sama nazwa wskazuje jest to projekt solowy, dlatego płyta jest bardziej moja niż nasza, nie podpieram się twórczością innych a zaledwie ją akcentuję. Wiem, że oczekujecie ode mnie czegoś wyjątkowego i taki właśnie jest ten album, każdy znajdzie na nim coś dla siebie, dodam tylko, że jest to hip hop w najczystszej postaci lub, jak kto woli brudny gówniany Sound. TV i radio raczej tego nie zagrają, więc nie będę trendy na przyszły rok zadowolę się złotą płytą pokazując komercji środkowy palec. Byle bym nie musiał czekać na to złoto następne dwa lata" szydzi Rychu.
"Jednego jestem pewien ta płyta to zajebisty kawał muzy, na który warto chwilę poczekać i oczywiście kupić w sklepie jak na miłośnika muzyki przystało. Chciałem żeby płyta wyszła trochę szybciej jednak mieliśmy z wytwórnią akcję pod tytułem czyszczenie sampli. Mianowicie w numerze "Na dnie" wykorzystałem wraz ze Sqrą sampel z utworu Anny Jurksztowicz i Krzesimira Dębskiego ("Zmysły precz" motyw przewodni z filmu J. Machulskiego, "Kingsajz"), więc czekaliśmy na zgodę od twórców i wykonawców jak również autora tekstu Jacka Cygana. Nie chciałem kolejnego syfu jak w przypadku "Głuchej nocy", więc w porę zadbałem o to by kawałek nie budził niezdrowych kontrowersji. Zgoda jest, za co dziękuję w/w artystom i sam z wytęsknieniem wyczekuję pierdolonej premiery".
Źródło: www.hip-hop.pl UWAGA ! ...to już jutro
7 grudnia 2007 o godzinie 20:00
w piwnicy jazzowej "Pod Piątką"
ul. Tumska 5, Gniezno
Wystąpi :
kliknij na plakat
Adam Bałdych
Wielokrotnie wyróżniany nagrodami indywidualnymi na konkursach ogółnopolskich oraz międzynarodowych. W ankiecie Jazz Forum Adam znajduje miejsce w ścisłej czołówce.
Na stałe współpracujący min. z Piotrem Żaczkiem (Mutru), Wojciechem Pilichowskim, Markiem Raduli, (Squad) oraz zapraszany do grania z takimi muzykami jak: Luluk Purwanto, Rene van Helsdingen, Eldad Tarmu, Zbigniew Lewandowski.
W 2002 r. Adam na zaproszenie Rene van Helsdingena jako jedyny Polak wyjechał na międzynarodowy festiwal jazzowy JakArt w Indonezji. Obecnie Adam jest studentem wydziału jazzu w Katowicach, dostał również stypendium w prestiżowym Berklee College of Music gdzie rozpocznie edukację.
Paweł Tomaszewski
Absolwent Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach. Laureat wielu nagród na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach jazzowych, m.in: I miejsca na Festiwalu Standardów Jazzowych w Siedlach w roku 2005, Grand Prix oraz nagroda Radia Kraków festiwalu Jazz Juniors 2005, Grand Prix festiwalu Bielska Zadymka Jazzowa 2006. Współpracuje z Anną Serafińską, kwartetem Leszka Żądło, Zbigniewem Namysłowskim. Dał sie poznać jako wspaniały keybordzista, grając wspólną trasę koncertową jako Eric Marienthal International Band z Deanem Brownem, Steve'em Loganem i Krzysztofem Zawadzkim. W czerwcu, do Jazz Forum ukazała się pierwsza płyta jego Trio – Actual Proof.
Piotr Żaczek
Basista należący do elitarnego grona muzyków sesyjnych, zapraszanych do udziału w nagraniach niezależnie od nurtu i gatunku. Imponująca jest lista wykonawców jak i różnorodność stylistyczna, w jakiej się odnajdował. Jego linie basowe usłyszeć można w czysto popowych produkcjach Kayah, Edyty Górniak, Natalii Kukulskiej czy Polucjantów jak i stricte jazzowych Ewy Bem, Anny Serafińskiej i Cezarego Konrada jak również w muzyce filmowej Krzesimira Dębskiego. Warto też wspomnieć jego europejskie trasy koncertowe z Didierem Lockwoodem i z Gordonem Haskellem. Jego autorski zespół Mutru zdobył wielkie uznanie występując na JVC Jazz Festival (Jazz Jamboree) poprzedzając występy Richarda Bony i Mischell Ndegeocello. Płyta tegoż zespołu w wielu rankingach bije rekordy popularności a w fachowych czasopismach uznana została Najbardziej Przełomową Płytą Dekady.
Cezary Konrad
Obecnie jeden z najlepszych polskich perkusistów. Brał udział w projektach takich twórców jak Włodek Pawlik, Zbigniew Namysłowski, Andrzej Kurylewicz, Krzysztof Herdzin, Tomasz Stańko czy Leszek Możdżer. Przez osiem lat był stałym muzykiem w zespole Anny Marii Jopek. Występował i nagrywał z takimi muzykami jak Randy Brecker, Susan Weinert, Didier Lockwood, Pat Metheny, Mino Cinellu czy Gary Guthman. Na swoim koncie ma około 70 nagranych płyt. Cezary Konrad ma na swoim koncie wiele nagród oraz wyróżnień, przyznawanych na najważniejszych festiwalach w Polsce i w Europie. Od kilkunastu lat, nieprzerwanie, czytelnicy magazynu Jazz Forum uznają go za najlepszego perkusistę jazzowego w Polsce, głosując w ankiecie organizowanej corocznie przez redakcje tego magazynu. Na swoich solowych koncertach prezentuje magiczny świat instrumentów perkusyjnych a jego występy przyciągają do sal tłumy entuzjastów muzyki.
Muzyka Damage Control to niezwykle ekspresyjne połączenie nowoczesnych nurtów muzycznych, która pozostawia na słuchaczach bardzo dużo emocji. Wirtuozeria, która jest atutem tworzących zespół muzyków sprawia, że koncerty są niezwykłym widowiskiem pełnym energii, młodzieńczej werwy, ale i dojrzałego brzmienia, zyskując popularność i uznanie zarazem wśród publiczności jak i krytyków muzycznych.
Witam wszystkich!
Jestem nowy na tym forum, lecz zapewniam że korzystałem z wyszukiwarki i prześledziłem kilka tematów. Chciałbym zaproponować wspólne poszukiwania kilku wyśmienitych wykonawców. Po pierwsze tytułowy Piotr Schulz. Była kiedyś mowa na forum, lecz wszystko w zasadzie ograniczyło się do jednej piosenki ("Czy możemy sami żyć"). Tymczasem uważam że bezwzględnie warto odświeżyć inne utwory. Owszem, pod koniec lat 80tych ukazał się vinyl, ale już później (tym bardziej na CD) nic. A przecież na pewno pamiętacie chociażby "Kino nocne", czy "Parawan ze szkła". Mam jakieś strzępki odratowane ze starych taśm, lecz ich jakość pozostawia wiele do życzenia. stąd wiem, że jest szereg świetnych piosenek, których nie ma na wspomnianej płycie. Nie ma ich również na "Solo i w duecie", płycie nagranej wspólnie z Grażyną Łobaszewską. Poznański muzyk i kompozytor Jerzy Cierpiałek, opracował wyśmienitą płytę na której jego piosenki obok Schulza, śpiewają min. Hanna Banaszak, Anna Jurksztowicz, Andrzej Zaucha i Inni. Niestety. Płyta jest nie do zdobycia. Zamieszczam link, ponieważ dla wielu będzie to niewątpliwe "odkrycie Ameryki".
Następnym "zaginionym" i bezskutecznie poszukiwanym jest grupa Chorus. Wiem tylko, że muzykę opracował Waldemar Parzyński, zaś numer mi znany to "Marzenia od niechcenia". O grupie Wrak, było już sporo, mało tego, w kilku miejscach pokazały się archiwalne nagrania:
Niestety, jakość mocno średnia.
Czy ktoś pamięta eksperyment Krzesimira Dębskiego pt. Di Rock Cimbalisten? W zamierzchłych czasach chyba już nie istniejąca oficyna MiL, wydała na kasecie "Act one" i "Act two". Pierwszą wydał również Rogot. Cóż, dzisiaj nie do zdobycia a i nośnik nietrwały. Szkoda, "importowane wokalistki" a'la Shakatak (Dee Dee Lewis i Maria Jordan) do spółki z Anną Jurksztowicz śpiewały fantastycznie. Nie chcąc Was do cna zanudzić poprzestanę chwilowo na powyższych, lecz na koniec mam dwa pytania:
Kto śpiewa piosenkę z tekstem"Bo tak się robi cyrk" i drugie: kto śpiewa balladę o kniaziu Olegu.
Pozdrawiam, zapraszam do wspólnych poszukiwań i dyskusji.
Witaj!!
Tez należe do grona poszukiwaczy rzeczy unikatowych w tym Piotra Schulza. Znalazłem płytę która można kupić , oto link:
Witam wszystkich!
Jestem nowy na tym forum, lecz zapewniam że korzystałem z wyszukiwarki i prześledziłem kilka tematów. Chciałbym zaproponować wspólne poszukiwania kilku wyśmienitych wykonawców. Po pierwsze tytułowy Piotr Schulz. Była kiedyś mowa na forum, lecz wszystko w zasadzie ograniczyło się do jednej piosenki ("Czy możemy sami żyć"). Tymczasem uważam że bezwzględnie warto odświeżyć inne utwory. Owszem, pod koniec lat 80tych ukazał się vinyl, ale już później (tym bardziej na CD) nic. A przecież na pewno pamiętacie chociażby "Kino nocne", czy "Parawan ze szkła". Mam jakieś strzępki odratowane ze starych taśm, lecz ich jakość pozostawia wiele do życzenia. stąd wiem, że jest szereg świetnych piosenek, których nie ma na wspomnianej płycie. Nie ma ich również na "Solo i w duecie", płycie nagranej wspólnie z Grażyną Łobaszewską. Poznański muzyk i kompozytor Jerzy Cierpiałek, opracował wyśmienitą płytę na której jego piosenki obok Schulza, śpiewają min. Hanna Banaszak, Anna Jurksztowicz, Andrzej Zaucha i Inni. Niestety. Płyta jest nie do zdobycia. Zamieszczam link, ponieważ dla wielu będzie to niewątpliwe "odkrycie Ameryki".
Następnym "zaginionym" i bezskutecznie poszukiwanym jest grupa Chorus. Wiem tylko, że muzykę opracował Waldemar Parzyński, zaś numer mi znany to "Marzenia od niechcenia". O grupie Wrak, było już sporo, mało tego, w kilku miejscach pokazały się archiwalne nagrania:
Niestety, jakość mocno średnia.
Czy ktoś pamięta eksperyment Krzesimira Dębskiego pt. Di Rock Cimbalisten? W zamierzchłych czasach chyba już nie istniejąca oficyna MiL, wydała na kasecie "Act one" i "Act two". Pierwszą wydał również Rogot. Cóż, dzisiaj nie do zdobycia a i nośnik nietrwały. Szkoda, "importowane wokalistki" a'la Shakatak (Dee Dee Lewis i Maria Jordan) do spółki z Anną Jurksztowicz śpiewały fantastycznie. Nie chcąc Was do cna zanudzić poprzestanę chwilowo na powyższych, lecz na koniec mam dwa pytania:
Kto śpiewa piosenkę z tekstem"Bo tak się robi cyrk" i drugie: kto śpiewa balladę o kniaziu Olegu.
Pozdrawiam, zapraszam do wspólnych poszukiwań i dyskusji. Anna Jurksztowicz jest chyba żoną Krzesimira Dębskiego, o ile się nie mylę.
Diamentowy kolczyk - ta piosenka zawsze mnie śmieszyła, bo nie wiadomo o czym właściwie jest Ciekawy tekst.
Zmysły precz, Stan pogodu i "twórczość serialowa" też są fajne AKCJA PROMOCYJNA MIASTA POZNANIA 27 grudzień 2008.
90. Rocznica Powstania Wielkopolskiego - Jedynego zwycięskiego w PL.
"Dzięki niemu Wielkopolanie zyskali wolność, a ziemie stanowiące kolebkę państwowości polskiej wróciły w 1918 roku do Macierzy".
Program uroczystości w Poznaniu:
godzina 10.00 - Złożenie kwiatów na mogile gen. Stanisława Taczaka na Cmentarzu Zasłużonych Wielkopolan na Wzgórzu Św. Wojciecha
godzina 11.00 - główne uroczystości obchodów 90. Rocznicy Powstania Wielkopolskiego pod Pomnikiem Powstańców Wielkopolskich
meldunek dla Dowódcy Garnizonu
odegranie hymnu państwowego i podniesienie flagi państwowej
zmiana posterunku honorowego
wystąpienie Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego
wystąpienie Marszałka Województwa Wielkopolskiego Marka Woźniaka
apel poległych
salwa honorowa
składanie kwiatów
odśpiewanie Roty
około godziny 11.00 - przemarsz ulicami: Ratajczaka, 27 Grudnia, Al. Marcinkowskiego, Paderewskiego, Stary Rynek, Świętosławską do fary. Podczas przemarszu składanie kwiatów: pod tablicą pamiątkową F. Ratajczaka, tablicą pamiątkową Dowódców Powstania Wielkopolskiego, tablicą pamiątkową Ignacego Paderewskiego, pomnikiem 15. Pułku Ułanów Poznańskich.
godzina 12.45 - msza św. w intencji Powstańców Wielkopolskich w poznańskiej farze (ul. Gołębia)
godzina 15.30 - Multimedialne widowisko artystyczne "27grudnia.pl" na placu Wolności
"W miejscu uroczystej przysięgi żołnierzy Armii Wielkopolskiej, na poznańskim placu Wolności u stóp Hotelu Bazar, 27 grudnia br. obejrzeć będziemy mogli multimedialne widowisko o nazwie "27grudnia.pl".
Powstały na cześć Powstania Wielkopolskiego spektakl z udziałem kilkuset artystów – aktorów, tancerzy, chórów, muzyków i statystów – uświetnią między innymi takie wybitne osobowości polskiego kina jak: Daniel Olbrychski, Andrzej Seweryn czy Piotr Gąsowski.
Podczas widowiska na specjalnie rozstawionych telebimach, wyświetlonych zostanie pięć etiud filmowych. Na ekranach zobaczymy między innymi Aleksandra Machalicę i Witolda Dębickiego.
Twórcą scenariusza i reżyserem widowiska jest Filip Bajon. Urodzony w Poznaniu reżyser filmowy i telewizyjny, scenarzysta, pisarz, absolwent Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu i PWSFTViT w Łodzi. Scenografię projektuje Andrzej Kowalczyk – autor dekoracji do kilkudziesięciu filmów fabularnych i telewizyjnych (...). Podczas widowiska usłyszymy, specjalnie na tę okazję skomponowany, utwór na cztery chóry i orkiestrę autorstwa Krzesimira Dębskiego, absolwenta poznańskiej Akademii Muzycznej (...)".
„Multimedialny spektakl transmitowany będzie na żywo w TVP1 27 grudnia 2008 w godz. 15:45.
Zarejestrowane widowisko będzie można zobaczyć także następnego dnia, tj. 28 grudnia 2008 o godz. 19:00 w TVP Poznań oraz o godz. 20:55 w TVP Polonia”.
godzina 18.00 - Uroczysta premiera utworu skomponowanego przez p. Jacka Sykulskiego z okazji 90. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego w Auli UAM, ul. Wieniawskiego 1 AKCJA PROMOCYJNA MIASTA POZNANIA 27 grudzień 2008.
90. Rocznica Powstania Wielkopolskiego - Jedynego zwycięskiego w PL.
"Dzięki niemu Wielkopolanie zyskali wolność, a ziemie stanowiące kolebkę państwowości polskiej wróciły w 1918 roku do Macierzy".
Program uroczystości w Poznaniu:
godzina 10.00 - Złożenie kwiatów na mogile gen. Stanisława Taczaka na Cmentarzu Zasłużonych Wielkopolan na Wzgórzu Św. Wojciecha
godzina 11.00 - główne uroczystości obchodów 90. Rocznicy Powstania Wielkopolskiego pod Pomnikiem Powstańców Wielkopolskich
meldunek dla Dowódcy Garnizonu
odegranie hymnu państwowego i podniesienie flagi państwowej
zmiana posterunku honorowego
wystąpienie Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego
wystąpienie Marszałka Województwa Wielkopolskiego Marka Woźniaka
apel poległych
salwa honorowa
składanie kwiatów
odśpiewanie Roty
około godziny 11.00 - przemarsz ulicami: Ratajczaka, 27 Grudnia, Al. Marcinkowskiego, Paderewskiego, Stary Rynek, Świętosławską do fary. Podczas przemarszu składanie kwiatów: pod tablicą pamiątkową F. Ratajczaka, tablicą pamiątkową Dowódców Powstania Wielkopolskiego, tablicą pamiątkową Ignacego Paderewskiego, pomnikiem 15. Pułku Ułanów Poznańskich.
godzina 12.45 - msza św. w intencji Powstańców Wielkopolskich w poznańskiej farze (ul. Gołębia)
godzina 15.30 - Multimedialne widowisko artystyczne "27grudnia.pl" na placu Wolności
"W miejscu uroczystej przysięgi żołnierzy Armii Wielkopolskiej, na poznańskim placu Wolności u stóp Hotelu Bazar, 27 grudnia br. obejrzeć będziemy mogli multimedialne widowisko o nazwie "27grudnia.pl".
Powstały na cześć Powstania Wielkopolskiego spektakl z udziałem kilkuset artystów – aktorów, tancerzy, chórów, muzyków i statystów – uświetnią między innymi takie wybitne osobowości polskiego kina jak: Daniel Olbrychski, Andrzej Seweryn czy Piotr Gąsowski.
Podczas widowiska na specjalnie rozstawionych telebimach, wyświetlonych zostanie pięć etiud filmowych. Na ekranach zobaczymy między innymi Aleksandra Machalicę i Witolda Dębickiego.
Twórcą scenariusza i reżyserem widowiska jest Filip Bajon. Urodzony w Poznaniu reżyser filmowy i telewizyjny, scenarzysta, pisarz, absolwent Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu i PWSFTViT w Łodzi. Scenografię projektuje Andrzej Kowalczyk – autor dekoracji do kilkudziesięciu filmów fabularnych i telewizyjnych (...). Podczas widowiska usłyszymy, specjalnie na tę okazję skomponowany, utwór na cztery chóry i orkiestrę autorstwa Krzesimira Dębskiego, absolwenta poznańskiej Akademii Muzycznej (...)".
„Multimedialny spektakl transmitowany będzie na żywo w TVP1 27 grudnia 2008 w godz. 15:45.
Zarejestrowane widowisko będzie można zobaczyć także następnego dnia, tj. 28 grudnia 2008 o godz. 19:00 w TVP Poznań oraz o godz. 20:55 w TVP Polonia”.
godzina 18.00 - Uroczysta premiera utworu skomponowanego przez p. Jacka Sykulskiego z okazji 90. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego w Auli UAM, ul. Wieniawskiego 1 ja śpiewałem...tylko że nie w sopocie tylko na festiwalu dla krzesimira dębskiego ja śpiewałem...tylko że nie w sopocie tylko na festiwalu dla krzesimira dębskiego A mi się podoba ściezka z OGNIEM I MIECZEM Krzesimira Dębskiego. I pieprze co o tym myślicie A mi się podoba ściezka z OGNIEM I MIECZEM Krzesimira Dębskiego. I pieprze co o tym myślicie PAN PLAMKA I JEGO KOT
na motywach opowiadania Carolyn Sloan
scenariusz: Agnieszka Koecher-Hensel
muzyka: Krzesimir Dębski
reżyseria: Dariusz Miłkowski
choreografia: Katarzyna Aleksander-Kmieć
scenografia: Jerzy Rudzki
opracowanie muzyczne: Rafał Smoleń
animacja filmowa: LUKA FILM Studio Grafiki Animowanej
premiera: 9 czerwca 2001
Duża Scena
czas trwania: 65 minut bez przerwy
Przygody sprytnego kota Barnaby, który pozostaje w wielkiej przyjaźni ze swoim panem, artystą malarzem. Pan Plamka codziennie eksperymentuje, malując nowy portret swojego kotka. Wynikają z tego bardzo zabawne, ale i niebezpieczne przygody,
z których na szczęście Barnaba wychodzi zawsze bez szwanku.
Bajka muzyczno-edukacyjna wprowadza dzieci w tajniki wiedzy o sztuce, uczy również otwartej na świat i twórczej postawy. Zachęca do pielęgnowania indywidualnych cech i zdolności. Widowisko pełne jest barwnych postaci w pięknych kostiumach.
obsada:
Kot Barnaba: Izabella Malik
Pan Plamka: Andrzej Kowalczyk
Bileterki, Dobre Panie: Beata Chren, Małgorzata Gadecka
Dyrektor teatru, cyrku: Adam Szymura
Kot Samson: Ewa Grysko
oraz:
Róża Miczko, Estera Sławińska-Dziurosz / Elżbieta Wacławek-Czmok, Alona Szostak, Agata Witkowska, Dagmara Żuchnicka,
Dominik Koralewski, Łukasz Musiał, Mirosław Riedel
recenzje:
Chorzowscy aktorzy bardzo dobrze radzą sobie z materią dziecięcego przedstawienia — tańczą, śpiewają i starają się wciągnąć młodych widzów do wspólnej zabawy. Muszą przy tym wykazać się refleksem, bo reakcje najmłodszych są nieprzewidywalne i zdarza się, że odpowiedzi dzieci zaskakują aktorów.
(Gazeta Wyborcza)
Pan Plamka to dla dzieci doskonała zabawa, a także możliwość nauczenia się czegoś nowego — twórcy spektaklu zachęcają widzów do twórczej postawy wobec życia, namawiają także do tego, by nie poddawać się narzucanym modom i zawsze być wiernym samemu sobie. To również wspaniała zabawa w teatr.
(Gazeta Wyborcza)
Pan Plamka i jego kot to przedstawienie pełne humoru, dobrej muzyki (autorstwa Krzesimira Dębskiego), które jednak nie jest zabawą dla samej tylko zabawy; mówi o tym, że warto i należy zachować własną indywidualność.
(Trybuna Śląska)
26.01.2008r. , sobota, godz. 20.30
Blue Note Jazz Club
ul. Kościuszki 76/78
(gmach C.K. Zamek), 61-891 Poznań
JAZZ TOP W BLUE NOTE – koncert pod patronatem Władz Miasta Poznania
MAREK BAŁATA & KRZYSZTOF ŚCIERAŃSKI PROJECT
najwybitniejsi polscy jazzmani, od lat zajmujący pierwsze miejsce w rankingach magazynu Jazz Forum
Wyjątkowy duet MAREK BAŁATA & KRZYSZTOF ŚCIERAŃSKI
Brawurowe improwizacje scatem oraz romantyczne interpretacje wierszy
przy akompaniamencie elektrycznego basu brzmiącym jak orkiestra.
Marek Bałata jest niezaprzeczalnie wiodącym polskim wokalistą jazzowym. Specjalizuje się w improwizacjach scatem, tworząc instrumentalne brzmienia od tenora do falsetowego sopranu. Wykonuje głównie swoje oryginalne kompozycje. Jego rozległy repertuar zawiera również standardy, transkrypcje utworów Fryderyka Chopina, piosenki K. Komedy, W. Młynarskiego, A. Waligórskiego i A. Osieckiej, które łączy jazzowa interpretacja.
Marek Bałata koncertował z czołowymi nazwiskami jazzu polskiego, m.in.: Zbigniew Namysłowski, Henryk Miśkiewicz, Tomasz Szukalski, oraz wieloma wybitnymi artystami zagranicznymi.
Od 1990 Marek Bałata jest najlepszym wokalistą jazzowym w plebiscycie Jazz Forum.
Drugą wielką pasją artysty jest... grafika.
Krzysztof Ścierański rozpoczął swą muzyczną drogę na początku lat 70. Pierwsze sukcesy jako basista a także jako kompozytor, odnosić zaczął wraz z grupą Laboratorium. Łącząc gitarę basową z różnymi urządzeniami elektronicznymi a także stosując specjalne techniki gry, tworzy Ścierański własny, oryginalny świat dźwięków, który frapuje szerokie kręgi słuchaczy w różnym wieku, nie tylko w Polsce, ale także poza jej granicami. Jak twierdzi sam artysta - znakomitą szkołę dyscypliny przeszedł grając w funkowym zespole 'Air Condition' Zbigniewa Namysłowskiego. Jakiś czas później stał się jednym z filarów legendy polskiego jazzu lat 80. - zespołu String Connection założonego przez Krzesimira Dębskiego. 06.01 '07 |
Leszek Hefi Wiśniowski - Lechoechoplexita
Wprost uwielbiam brzmienie fletu. Stali słuchacze pewnie dziękują Bogu,że jest ich tak niewielu, bo niczego innego nie grałbym w audycji. Moi faworyci to Herbie Mann, Jiri Stivin, Charles Lloyd. Kilka dni temu dopisałem do tej listy Leszka Wiśniowskiego. Właśnie ukazała się pierwsza autorska płyta tego artysty.
"Materiał zawarty na płycie, to tygiel orginalnych pomysłów autora oraz wpływów jazzu, ethno, muzyki współczesnej i elektroniki, to misternie przygotowany spektakl z wirtuozowskim fletem i saksofonem w roli głównej. Połączone osobliwym brzmieniem instrumentów Leszka Hefi Wiśniowskiego utwory stanowią spójną opowieść, mimo różnic stylistycznych. Biorąc pod uwagę sposób realizacji i uzyskane brzmienie, to jedyna taka płyta na świecie.
Leszek Hefi Wiśniowski, to flecista i saksofonista do zadań specjalnych. Niezastapiony w pracy nad muzyką filmową. Mój ulubiony muzyk sesyjny."
Notka z płyty autorstwa Krzesimira Dębskiego
Po przeczytaniu tych paru zdań stwierdziłem, że na temat tego albumu właściwie nie mam nic więcej do powiedzenia!
T.M.K.
W poniedziałek, w Sali Kongresowej PKiN, po raz pięćdziesiąty wręczono nagrody w plebiscycie filmowym Złote Kaczki, którego organizatorem jest miesięcznik "Film" (PMPG).
Laureatami specjalnej edycji Złotych Kaczek zostali:
Najlepszy film - "Ziemia obiecana", reż. Andrzej Wajda
Najlepsza aktorka - Krystyna Janda
Najlepszy aktor - Jerzy Stuhr
Najlepsza muzyka - Waldemara Kazaneckiego z filmu "Noce i dnie" Jerzego Antczaka
Najlepsza piosenka - "Dumka na dwa serca" śpiewana przez Edytę Górniak i Mieczysława Szcześniaka (z "Ogniem i mieczem" Jerzego Hoffmana, muzyka Krzesimira Dębskiego, słowa Jacka Cygana)
Najlepsza scena erotyczna - Jacek Chmielnik i Katarzyna Figura w "Kingsajz" Juliusza Machulskiego
Najlepszy taniec - Polonez w "Panu Tadeuszu" Andrzeja Wajdy
Najlepszy pojedynek - Daniel Olbrychski i Tadeusz Łomnicki w "Potopie" Jerzego Hoffmana
Najlepszy żart - Miauczyński uczy syna angielskiego (Marek Kondrat i Michał Koterski) w "Dniu świra" Marka Koterskiego
Najlepsza złota myśl -"Sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie" - kwestia ze scenariusza Andrzeja Mularczyka z "Samych swoich" Sylwestra Chęcińskiego
W tej specjalnej, jubileuszowej edycji, poza czytelnikami magazynu "Film" na swoich faworytów głosować mogli także internauci i telewidzowie TVP2, którzy swoje zdanie wyrażali do 28 października na stronach internetowych
Retransmisję gali 50-lecia Złotych Kaczek można będzie obejrzeć w dwóch częściach na antenie TVP2. Emisja 31 października o godz. 19.00 i 23.45.
I co Wy na to?
Ja popieram te wyniki, zwaszcza scena erotyczna z "Kingsajza" zasługuje na Oscara. I ta złota myśl, jak Pawlak dostał od matki dwa granaty, co by "sprawiedliwość była po ich stronie"... fantastyczne. Soundtracki z "Ogniem i mieczem", czyli ubóstwianie Krzesimira Dębskiego ciąg dalszy. Jejuu, ja nie mogę, temat o dzwonkach na komórki:D
Na szczęście póki co nie mam telefonu innego, niż na kabel. Nie chce mi się łożyć na utrzymanie ustrojstwa i jeszcze pilnować. Ale kiedy sobie kupię, pewnie wstawię melodyjkę z Chopina, Beethovena, albo Webbera. Krzesimira Dębskiego pewnie się nie da znikąd ściągnąć;)
[quote="Godzilla"]Za to mój braciszek naściągał sobie różności i poustawiał różne dzwonki dla różnych osób. Kiedy dzwoni do niego żona, słychać motyw Dartha Vadera z Gwiezdnych Wojen.[/quote]
Łał:) Kilar ma bardzo dobry warsztat za co go cenię.
Ma na koncie pare ciekawych ścieżek.
Lorenca osobiście nie trawię. Nie mogę zrozumieć dlaczego niektórzy się nim tak zachwycają...
Podobna kwestia jest z Preisnerem. Dla mnie to zupełny dyletant, a Jego kompozycje nudne jak flaki z olejem.
A sam twórca niezwykle zarozumiały i rzucający na prawo i lewo takie opinie i tezy, że nie jednego profesjonalnego muzyka przyprawiają o ból brzucha.
Najbardziej z polskich kompozytorów cenię Krzesimira Dębskiego,a ostatnio też Macieja Zielińskiego. Powracając do Piratów i przeciętnej muzyki Zimmera (by nie powiedzieć poprostu słabej w większości), proponuję zerknąć do recenzji Krzesimira Dębskiego w Dzienniku. Nie tyle samej płyty Zimmera, co dygresji w jej kierunku w następnej...
Nie potrafię zrozumieć osób, które twierdzą, że POTC 3 ma "dobre" orkiestracje, jest muzyką napisaną bardzo dobrze technicznie. Gdzieś zaciera się nam chyba różnica między rozrywką płynącą z muzyki filmowej (którą reprezentują muzycznie Piraci - nie przeczę temu) a kompozycjami i płytami naprawdę wykonanymi, wyprodukowanymi, nagranymi i skompilowanymi w sposób imponujący. I mówię tu o dziesiątkach (ba, setkach) partytur filmowych, które pod względem kolorytu muzyki, bogactwa form, treści i tematów, wykonania, akustyki jak i technicznej jakości wyprzedzają Piratów 3 o wiele mil morskich.
Nieporozumieniem jest również przejawiające się w paru recenzjach (w tym na polskich portalach) stwierdzenie, które mówi, że jeżeli na ścieżce Zimmera słychać wreszcie orkiestrę i nawet (wow!) solówki, to znaczy, że to są dobre orkiestracje. To zupełnie dwie różne rzeczy! Czy ktoś wie gdzie (jak, skąd) mogę dostać muzykę Krzesimira Dębskiego z filmu ,,V.I.P" z 1992 oraz jego melancholijny temat (nie ten otwierający) z serialu ,,Na wspólnej" Czy ktoś wie gdzie (jak, skąd) mogę dostać muzykę Krzesimira Dębskiego z filmu ,,V.I.P" z 1992 oraz jego melancholijny temat (nie ten otwierający) z serialu ,,Na wspólnej"
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plpiotrrucki.htw.pl
|
|